تلاش برای تبدیل کارخانه سلولی به یک گرید جهانی

در این کارخانه که با همکاری پژوهشگاه رویان و شرکت گروه دارویی برکت در یافت آباد تهران راه اندازی شد، محصولاتی مانند منیوسل، ریکالرسل، رنیودرم سل، لیپووس سل، مزستروسل و دستروسل که در درمان بیماری های مختلف قلب و عروق، پوستی، سیستم اسکلتی و سیستم دفاعی بدن کاربرد دارند، تولید می شوند.

نخبگان خود را معرض کار و تلاش قرار دهند

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری در این مراسم تأکید کرد: توانمندی های ایران نسبت به شناختی که آمریکایی ها دارند، بسیار بالاتر است، ما در داخل کشور عادت کرده ایم که مشکلات را بزرگنمایی و توانمندی های کشور را کوچک نمایی کنیم.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کسانی که در خط مقدم فعالیت هستند باید حمایت شوند تا بتوانند به خوبی این مسیر را دنبال کنند و هر کس توانی دارد به صحنه بیاید و توان خود را در خدمت کشور قرار دهد. همه نخبگان یک بار دیگر خود را باید در معرض کار و تلاش قرار دهند تا کشور از این مرحله عبور کند.

کاهش هزینه‌های سلول‌ درمانی با راه‌اندازی کارخانه سلولی در داخل کشور

دکتر ناصر اقدمی، رییس مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان و مدیرعامل شرکت سلتک‌فارمد در گفتگویی با سیناپرس (دی 96) عنوان کرد: کارخانه سلولی طرح بزرگی است و ما همه تلاش خود را می‌کنیم که این صنعت را به بازارهای جهانی معرفی و آن را به یک گرید جهانی تبدیل کنیم، چراکه مطمئن هستیم پشتوانه تحقیقاتی خوبی در این زمینه داریم.

وی (در بخشی از این مصاحبه) خاطر نشان کرد: قطعا با راه‌اندازی کارخانه سلولی در داخل کشور، هزینه‌های سلول‌درمانی کمتر خواهد شد. در سطح خاورمیانه فعالیت‌های مشابهی در این زمینه انجام نشده است و با راه‌اندازی این کارخانه سلولی، به جمع اولین‌ها در این حوزه پیوسته‌ایم. برای این‌که بتوانیم به تدریج خودمان را بازار معرفی کنیم، کشورهای عراق، عمان و ترکیه نیز از اهداف اولیه ما در بازارهای منطقه‌ای هستند. کشورهایی مانند مالزی و هند که از مراکز مهم شرق آسیا هستند، از جمله بازارهای هدف ما هستند. حتی برای صادرات بسته‌های فناوری نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

کارخانه‌ای برای تولید سلول‌های بنیادی

دکتر اقدمی گفت: این فناوری در داخل کشور تولید شده است و این نخستین بار است که به چنین دستاوردی دست یافته‌ایم. تردیدی نیست که چالش‌های زیادی در این زمینه وجود داشته باشد چراکه تجربه فروش فناوری نداشته‌ایم و با بازارهای فروش فناوری آشنایی نداریم. کشورهای قدرتمندی در این حوزه وجود دارند و امیدواریم با حمایت‌هایی که همچنان ادامه دارد، بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا