بومی سازی تجهیزات علوم شناختی و ترغیب محققان

 اخیرا با کمک این ستاد یک دستگاه 'الکتروانسفالوگرام' 64 کاناله ( ثبت فعالیت های الکتریکی مغز) به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و نیز تامین تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز مراکز علمی، در اختیار آزمایشگاه شناختی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بعنوان یک نهاد علمی – آموزشی قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم شناختی با هدف ایجاد فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای دانشجویان و اساتید می کوشد با اجرای طرح های حمایتی و انجام سرمایه گذاری، زمینه ترویج و گسترش حوزه های علوم شناختی درمراکز علمی و دانشگاهی را فراهم و در امر تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه های علوم شناختی گام های اساسی بردارد.
بر اساس این گزارش، همچنین دانشگاه خوارزمی نیز بتازگی با حمایت های ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به دستگاه ' الکتروانسفالوگرام ' 64 کاناله ثبت فعالیت های الکتریکی مغز مجهز شد تا فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه های علوم شناختی برای دانشجویان و محققان فراهم شود.
ستاد علوم شناختی در این رهگذر تلاش می کند از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه و گسترش یابد.
ضمن اینکه، براساس برنامه ریزی ستاد علوم شناختی همچنین قرار است در آینده نیز دو دستگاه 'الکتروانسفالوگرام'در اختیار آزمایشگاه دانشگاه اصفهان و نیز یک مرکز بیمارستانی در تهران قرار گیرد.
کمک به ارتقای امنیت ملی با استفاده از علوم و فن آوری‌های شناختی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، یکی از اولویت‌های جدی ستاد است و با حمایت آن بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته شده است و تلاش گسترده در این زمینه همچنان ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا