ابزاری که با ردیابی ارتعاشات صوتی، حرکات دست را تشخیص می دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، تاکنون، ابزاری مانند دستکش و دوربین ابداع شده‌اند که می‌توانند حرکات دست انسان را به متن یا کلمات شفاهی تبدیل کنند اما ابزار جدیدی که در آن، تنها از یک انگشتر و یک مچ‌بند استفاده شده، این کار را ساده‌تر انجام می‌دهد.

این ابزار که "فینگرپینگ" (FingerPing) نام دارد، ابداع گروه "مؤسسه فناوری جورجیا" یا "جورجیا تک"(GT) در آمریکا، به سرپرستی "چنگ ژانگ"(Cheng Zhang)، دانشجوی دکترا است. در این ابزار، از یک حلقه که انگشت شست را می‌پوشاند و یک مچ‌بند شبیه به ساعت هوشمند، استفاده شده است.

این حلقه، مجموعه ارتعاشات صوتی را منتشر می‌کند که از راه دست به شکل امواج صدا انتقال می‌یابند و توسط سه گیرنده روی مچ‌بند تشخیص داده می‌شوند. در هر حال، وضعیت خاص دست، این امواج صدا را تغییر می‌دهد. مچ‌بند براساس روش تشخیص، قادر به تعیین وضعیت دست است.

ژانگ می‌گوید: صدای منتشر شده از انگشت شست، در مسیرهای گوناگونی درون بدن سفر می‌کند. برای مثال، هنگامی که دست شما باز است، تنها یک جهت از انگشت شست به مچ وجود دارد. هر زمان که دست خود را در وضعیتی حلقه مانند قرار دهید، صدا مسیر متفاوتی پیش می‌گیرد و نشانه منحصربه‌فردی را شکل می‌دهد.

این سیستم، تاکنون توانسته است 22 حرکت متفاوت را تشخیص دهد که می‌توانند به عنوان دستورات برنامه‌ریزی شده برای کارهایی مانند بازی کردن، پخش و یا قطع موسیقی استفاده شوند. این حرکات، نشانه‌های دست "زبان اشاره آمریکایی"(ASL) را از شماره یک تا 10 در بر دارند. به گفته ژانگ، هدف بلندمدت این پروژه، استفاده از این فناوری به عنوان مترجم زبان اشاره آمریکایی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا