استفاده از نرم افزار ضد ویروس روسی کاسپرسکی ممنوع شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، 'فردیناند گراپرهاوس' وزیر دادگسترس هلند روز گذشته (دوشنبه) در نامه ای به پارلمان این کشور دلیل اتخاذ این تصمیم را وجود برنامه سایبری تهاجمی دولت روسیه اعلام کرد که از جمله اهداف آن امور سایبری هلند و منافع این کشور است.

وی تصریح کرد که مسئولان شرکت کاسپرسکی مستقر در مسکو تابع قوانین روسیه هستند که براین اساس احتمالا ملزم به تبعیت از منافع دولت روسیه است.
این تصمیم جدیددولت هلند ضربه ای به عوامل کاسپرسکی وبنیانگذارش است که قویا هرگونه همکاری با امور اطلاعاتی روسیه را رد کرده اند.
پیشتر وزارت امنیت داخلی آمریکا استفاده از نرم افزار کاسپرسکی توسط دولت فدرال آمریکا را ممنوع کرده بود.
همچنین اخیرا مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس به سازمان ها و نهادها هشدار داده که اگر در حال حفاظت از اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده ای هستند که کرملین به دنبال هدف قرار دادن آنهاست، از این نرم افزار ضد ویروس روسی استفاده نکنند.
توییتر نیز اخیرا ضمن اشاره به ادعای امریکا مبنی بر رابطه میان عوامل این شرکت با امور اطلاعاتی روسیه، تبلیغات نرم افزار ضد ویروس کاسپرسکی را در صفحات خود ممنوع کرد.
وزیر دادگستری هلند همچنین عنوان کرد: کابینه هلند یک بازنگری و تجزیه و تحلیل مستقل در این رابطه انجام داد و تصمیم بادقتی در این راستا اتخاذ کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا