سرمایه‌گذاری روی ۲ دانشگاه برای دستاوردهای درمانی در حوزه سلول

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر رضا ملک‌زاده در مراسم افتتاحیه مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان اظهار داشت: برای اینکه تحولی در زمینه درمان بیماری‌ها صورت می‌گیرد، باید از تولید محصولات پیشرفته حمایت و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای رسیدن به پیشرفت نیاز به سرمایه‌گذاری است، گفت: ما در وزارت بهداشت تلاش کردیم مسئولان جمهوری اسلامی را به توجه در سرمایه‌گذاری در زمینه علمی سوق دهیم که تا حدی موفق بوده‌ایم، زیرا این موضوعات از جمله موضوعات مهمی است که می‌تواند منجر به پیشرفت شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در آستانه انقلاب صنعتی چهارم هستیم، افزود: باید بر اساس آن پیشرفت علمی ۲۰ سال گذشته را به میان آوریم. باید طوری پیشرفت کنیم که بتوانیم بسیاری از بیماری‌ها را در کشور خودمان درمان کنیم.

ملک‌زاده تصریح کرد: اگر این موضوع محقق نشود، مانند ۲۰ الی ۳۰ سال گذشته بیماران را به خارج از کشور بفرستیم. در این صورت ضروری است که در کشور به پیشرفت‌هایی نایل شویم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه می‌توان با سلول‌درمانی بسیاری از بیماری‌ها مانند کوری را درمان کنیم، گفت: هموفیلی، ناشنوایی، تالاسمی و … از جمله بیماری‌هایی هستند که با ژن درمانی قابل درمان‌اند؛ این از جمله تحولات عظیمی است که پیشرفت آن در حوزه درمان، تحول عظیمی در کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: باید طوری پیشرفت کنیم که بیماران را به خارج از کشور برای درمان نفرستیم.

ملک‌زاده اظهار داشت: ما با مشکلات زیاد مالی مواجه هستیم اما می‌توانیم تا حدی این مشکلات را برطرف کنیم تا از انقلاب چهارم صنعتی عقب نمانیم و پزشکی را به مرحله پیشرفت برسانیم.

وی افزود: علاوه بر پژوهشگاه رویان، در دو علوم پزشکی دانشگاه تهران و شیراز سرمایه‌گذاری کردیم و امیدواریم که دستاوردهای درمانی، خروجی این سرمایه‌گذاری‌ها باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا