متخصصان کشور برای طراحی سیستم ایمپلنت مغزی همکاری می کنند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محمد حسین مقامی اظهار کرد: از بهمن ماه سال 1393، کمیته علمی متشکل از اساتید و متخصصان مجرب در حوزه ایمپلنت مغزی ایجاد و فعال شد و در حال حاضر حدود 15 طرح به طور مستقیم تحت نظارت کارگروه ایمپلنت مغزی قرار دارد که 10 عنوان از این طرح‌ها به صورت یک پروژه چند مرحله‌ای تعریف شده‌اند.

به گفته وی، این طرح‌های تحقیقاتی توسط پژوهشگرانی از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، تربیت مدرس و صنعتی سهند تبریز درحال اجرا است که بیش از 50 متخصص به طور مستقیم، شامل 17 عضو هیات علمی، در این پروژه‌ها به فعالیت مشغول هستند.

 مقامی همچنین عنوان کرد: با اتمام پروژه‌های مصوب در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و با توجه به رویکرد مورد نظر ستاد، شرایط طراحی چند گونه از سیستم‌های ایمپلنت مغزی در کشور فراهم خواهد شد که این امر برای اولین بار  و به صورت پژوهش همگرا و توسط افراد متخصص از رشته‌های علمی مختلف انجام می‌شود که می‌تواند الگوی مناسبی برای تحقیقات گسترده در کشور باشد.

مدیرکارگروه ایمپلنت مغزی ستاد علوم شناختی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی اظهار امیدواری کرد با حمایتهای انجام شده از سوی ستاد، رشد قابل قبولی در این حوزه و در طی سال‌های آتی در کشور مشاهده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا