فعالیت های دانش آموزان باید در بستر پیام رسان داخلی تعریف شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،امیر خوراکیان در دومین نشست مسئولان اتحادیه با اشاره به ضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروری‌ترین اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی مساله‌ای جدا از فضای حقیقی نیست، گفت: اکنون بسیاری از فعالیت‌ها همچون کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خرید و فروش در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بزرگترین اشتباه این است که فضای مجازی را جدای از فضای حقیقی بدانیم لذا برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تاثیرات فضای مجازی طراحی شود.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: امروز برنامه‌ریزی برای تربیت نسل آینده بدون توجه به آثار و ویژگی‌های فضای مجازی مقدور نیست.
وی تصریح کرد : با گذشت زمان و ورود نسل جدید تلفن‌های همراه، حجم تولید و تبادل اطلاعات به ‌مراتب افزایش یافته است و سرویس‌ها و خدمات گوناگون به ‌صورت شبانه‌روزی در اختیار عموم قرار گرفته و کاربران نقش تعیین‌کننده‌ای در تولید و توزیع محتوا پیدا کرده‌اند.
خوراکیان ادامه داد: با نگاهی به آینده می‌بینیم رشد و همگرایی فناوری‌ها در عرصه‌های گوناگون در بستر فضای مجازی شرایط جدیدی را رقم خواهد زد و همه مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد لذا باید توجه داشته باشیم که آموزش، تربیت و مهارت افزایی نسل آینده متناسب با این تحولات برنامه‌ریزی و تنظیم شود.
وی خطاب به مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در این برهه حساس شما باید شناخت کامل از دانش‌آموزان داشته باشید و نیازهای مخاطب را بشناسید و ساختار انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل باسابقه و موفق را متناسب با شرایط جدید طراحی کنید به ‌گونه‌ای که نوجوانان با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی آشنا شوند و بتوانند در ارتقای جامعه از این طریق نقش‌آفرینی کنند.
وی به اهمیت تولید محتوای بومی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی در صورتی ‌که مهارت لازم را کسب کنند و در فرایند یک ساختار و سازمان متناسب جانمایی شوند می‌توانند به ‌عنوان یک جریان گسترده، به‌روز و فعال به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند و بخش مهمی از نیاز محتوایی کشور را در این زمینه به شایستگی پوشش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا