هفت گذرگاه اینترنت کشور به هم متصل شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، افزود: پیش از این فقط تهران گذرگاه اینترنت بین الملل بود که با اقدام های انجام شده اکنون از هفت گذرگاه، اینترنت کشور تامین می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تمرکززدایی صورت گرفته سبب می شود اگر اختلالی در یکی از این گذرگاه ها رخ دهد قطعی در کل اینترنت کشور ایجاد نشود و از گذرگاه های دیگر استفاده شود.
آذری جهرمی به افتتاح پروژه شبکه دیتای بین الملل زیرساخت نیز اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه، ضمن بیشتر شدن پایداری در شبکه و دسترسی مناسب برای کسب و کارها، گذرگاه های هفت گانه که 4.2 ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال دیتا دارند نیز به یکدیگر متصل شد.
وی همچنین مزیت دیگر این پروژه را بهبود اتصال اینترنت کشورمان با کشورهای منطقه اعلام کرد.
آذری جهرمی یادآوری کرد: ظرفیت ترانزیت کشور در آغاز سال 13۹۵ حدود ۲0۰ گیگابیت برثانیه بود که امروز به ۱۵۰۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.

 افزایش 10ترابیت برثانیه ظرفیت در شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد هزینه اینترنت بین‌الملل برای کسب و کارها باید طوری باشد که بتوانند با قیمت بین‌المللی به بازار جهانی دسترسی داشته باشند.
وی افزود: پایداری ارتباطات، دسترسی به مناسب به بازارهای جهانی و بهبود اصل پدافندی از نتایج توسعه شبکه دیتای بین الملل است.
«اکنون شبکه زیرساخت کشور به بیش از 70درصد ظرفیت نامی توسعه این شبکه رسیده و توانسته است 10ترابیت برثانیه ظرفیت در شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند».
به گفته وی، توسعه فیبر نوری باید با سرعت صورت گیرد؛ زیرا «نیاز منتظر اقدام های ما نمی ماند».
آذری جهرمی تاکید کرد کاهش هزینه های زیرساخت برای اپراتورها به معنای کوچک سازی نیست و باید با بزرگ شدن اندازه بازار همراه باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ساماندهی نیروهای انسانی در بخش قراردادی شرکت ارتباطات زیرساخت ایران تاکید کرد و رفع مشکل پرداخت حقوق کارکنان این شرکت را با کاهش کاغذبازی های اداری خواستار شد.
پرداخت حقوق کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران یک ماه به تاخیر افتاده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا