ایران از ثروت های نهفته در زمین به خوبی بهره نمی برد

به گزارش ایرنا , عباس شیخ الاسلامی در دومین کنگره بین المللی زمین شناسی کاربردی در مشهد افزود: ذخایر انرژی بسیار مانند نفت، گاز، منابع آب، کانی های فلزی و غیر فلزی در ایران وجود دارد که از آنها به درستی استفاده نشده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که کشورهای مجاور از منابع زیرزمینی خود بهره برداری کافی می کنند.

وی افزود: ذخایر و ثروت های بسیار در زمین وجود دارد که ما نه تنها نمی توانیم از آنها به نحو مطلوب استفاده کنیم بلکه با آلودگی های زیست محیطی مختلف اثرات منفی نیز بر آن می گذاریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: رشته زمین شناسی در سالیان اخیر مظلوم واقع شده است به طوریکه استقبال چندانی از محافل علمی در این زمینه نمی شود.

شیخ الاسلامی برگزاری کنگره های زمین شناسی کاربردی در مشهد را چراغی برای فروزان نگه داشتن علم زمین شناسی و نمایان ساختن نقش و تاثیر این رشته مهم در کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمام علوم دو جنبه تئوری و یا کاربردی دارند افزود: یافته های علمی اگر کاربرد نداشته باشند در عمل نمی توانیم از آن استفاده لازم را ببریم.

وی گفت: کنگره مزبور با پرداختن به جنبه های کاربردی زمین شناسی و توجه به شناخت منابع زمین شناسی و راه حل استخراج و استفاده بهینه از آن فرصتی برای توسعه و پیشرفت کشور از این طریق به شمار می رود.

دومین کنگره بین المللی زمین شناسی کاربردی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا