بروزرسانی ویدوز 10 حافظه های SSD اینتل را دچار مشکل کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،معمولا با مسدود سازی فرایند دریافت آپدیت می توان به نحوی از تکرار دوباره این مشکلات پیشگیری کرد. حالا اما ظاهرا مشکل دیگری برای سیستم های ویندوزی به وجود آمده که گریبان سیستم های بهره مند از حافظه های SSD 600p و SSD Pro 6000p اینتل را گرفته است.

این حافظه ها ظاهرا بعد از به روز رسانی دستگاه های بهره مند به آخرین آپدیت ویندوز دچار مشکلی شده اند که مایکروسافت از آن تحت عنوان «عدم سازگاری یاد کرده» و خاطرنشان کرده که می تواند عملکرد و ثبات سیستم های بهره مند را تحت تاثیر قرار دهد.

البته هنوز علت اصلی بروز این مشکلات مشخص نشده با این حال، با در نظر داشتن مشکلات مشابه ای که پیشتر در سیستم های لینوکسی رویت شد (از آن جمله می توان به مدیریت وضعیت انرژی و اولویت بندی فرامین در نوبت) احتمال می رود که نوعی باگ فریمور یا درایور عامل اصلی بروز آنها باشد.

این مشکلات آنطور که برخی گزارشات نشان می دهند پیشتر برای حافظه SSD DC P3100 رخ داده بود، با این همه کارهایی که روی درایور NVMe لینوکس برای کاهش آنها انجام شد، به خاطر مشترک بودن شناسه PCI روی سری 600p نیز اعمال گردید.

علاوه بر این بعد ها اعلام شد که سری SSD E 6000p نیز ممکن است به خاطر برخورداری از کنترلر و فریمور یکسان با مدل 600p تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرد.

در هر صورت تا زمانی که اینتل یا مایکروسافت راهکار لازم برای حل این مشکل را ارائه نمایند توصیه می شود سیستم های برخوردار از SSDsهای ذکر شده در بالا را به صورت دستی به نسخه اخیر ویندوز ارتقاء ندهید. در عین حال باید اشاره کنیم که مایکروسافت ارائه آپدیت ۱۸ آوریل برای این سیستم ها را از طریق وبسایت Windows Update به حالت تعلیق درآورده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا