بیش از ۲۰۰۰ ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاه‌ها صادر شده است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر حسین سالار آملی در نشست مدیران دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی و راه‌اندازی دوره‌های مشترک از رویکردهای امور بین‌الملل وزارت علوم است، اظهار کرد: سال گذشته ۲۲۰۰ ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد.

وی با بیان اینکه به‌لحاظ علمی همه کشورهای دنیا به هم وابستگی دارند و  موضوع علم و فتاوری نباید مرزبندی شود، تصریح کرد: در سال گذشته چندین هیات دانشگاهی از کشورهای مختلف جهت پژوهش، دوره‌های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو وارد کشور شدند.

معاون امور بین الملل وزارت علوم عنوان کرد: در سال گذشته ۴۱۷ طرح تحقیقاتی در دانشگاه‌ها داشتیم که بیانگر روند رو به رشد طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین‌المللی است.

سالار آملی با بیان اینکه ۲۳درصد مقالات علمی محققان ایران با مشارکت محققان بین‌المللی منتشر می‌شود، گفت: باید این تعداد به ۳۵درصد افزایش یابد و هم اینک دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران، شیراز، امیر کبیر، اصفهان و مشهد در ردیف برتر این همکاری قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سطح بین‌الملل در رده بندی‌های جهانی قرار داریم، افزود: در سال گذشته ۱۸ دانشگاه کشور در ردیف رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان بودند که در برنامه شش ساله تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ دانشگاه کشور در ردیف ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار بگیرند.

معاون امور بین الملل وزارت علوم با اشاره به امکانات علمی و ارتباطات بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از مزیت‌های این دانشگاه جوان بودن اعضای هیات علمی آن است.

سالار آملی همچنین افزود: سبزوار شهر مقاومت، صبر و پایداری است که نماد آن نهضت سربداران است و همچنین شهر ادبا و مشاهیر نامی همچون ابوالفضل بیهقی، حکیم سبزواری، دکتر شریعتی، استاد سبزواری و محمود دولت آبادی است.

وزارت علوم دانشگاه‌های کشور را به صورت منطقه‌ای تقسیم کرده و در کل کشور ۱۰ منطقه دانشگاهی وجود دارد که دانشگاه‌های استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در منطقه ۹ کشور حضور دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا