ظرفیت پذیرش آزمون استخدامی اعلام شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،حسین توکلی افزود:مهلت ثبت‌نام در پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال 1397 از ساعت 18 امروز 23 اردیبهشت ماه آغاز می شود و این مهلت تمدید نخواهد شد.
وی ادامه داد: پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در اجرای ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 8 دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی منضم به بخشنامه شماره 9757-93-200 تاریخ 13 مهر 93 برگزار می شود.
وی افزود: ثبت نام در این آزمون از 23 اردیبهشت 97 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود و روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 97 پایان می پذیرد.؛این مهلت تمدید نخواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در وزارت آموزش و پرورش تعداد 17 هزار و 368 نفر، سازمان دامپزشکی کشور تعداد 72 نفر، سازمان شیلات کشور تعداد 138 نفر، وزارت راه و شهرسازی تعداد 270 نفر، سازمان حفاظت محیط زیست تعداد 200 نفر ، وزارت امور اقتصادی و دارایی تعداد 45 نفر، سازمان بیمه سلامت تعداد 12 نفر، سازمان ملی زمین ومسکن تعداد 2 نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه تعداد 100 نفر پذیرفته می شوند.
توکلی افزود: داوطلبان متقاضی استخدام می توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز (رشته ها و مقاطع تحصیلی و غیره) و شغل محل های استخدام در هر یک از دستگاه های یاد شده، به دفترچه راهنمای ثبت نام که از امروز 23 اردیبهشت 97 در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده شده است، مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال 1397 در روز 15 تیرماه 97 برگزار می شود.

نقش موثر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران در توسعه کشور
رییس دانشگاه تهران نقش دانش‌آموختگان این دانشگاه در توسعه کشور را بی بدلیل توصیف کرد و گفت: دلیل و بهانه مشکلات، کمبود اعتبارات و غیره به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخ گوی ضعف ما باشد؛ بنابراین باید با روحیه جهادی و مشارکت بیشتر در توسعه کشور گام برداریم.
 محمود نیلی احمدآبادی در دومین جشن دانش آموختگی متمرکز دانشگاه تهران،ضمن بیان این مطلب افزود: برای دانشگاه تهران دو مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی مراسم ورود نودانشجویان و دیگری مراسم دانش آموختگان؛ مراسم نودانشجویان یعنی پیوستن جوانان نخبه، با استعداد و با ‌انگیزه به دانشگاه تهران، یعنی خون جدید در رگ دانشگاه و مراسم دانش‌آموختگی یعنی به ثمر رسیدن زحمات و کوشش‌های آن نو دانشجویانی که امروز شاهد آن هستیم.
وی در ادامه تصریح کرد: دانش آموختگان دانشگاه تهران یعنی محصول همه کوشش‌های همکاران من در دانشگاه، پشتیبانی‌های والدین و تلاشی که دانشجویان انجام دادند. در واقع مراسم دانش‌آموختگی یعنی تزریق دانایی و توانایی به جامعه؛ نگاه کنید به موفقیت‌های ایران، اجازه بدهید که وجه مثبت شرایط گذشته و امروز ایران را ببینیم. اگر دانش‌آموختگان دانشگاه تهران را از فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور حذف کنید، خیلی چیز زیادی نمی‌ماند.
وی خاطرنشان کرد: البته رخدادها و توسعه کشور مرهون همه جوانان، همه مردم ایران و همه فارغ‌التحصیلان است ولی به دلیل سابقه و عظمت دانشگاه تهران، قطعا نقش دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بی بدیل است. کافی است تاریخ را مرور کنیم و به جای اینکه لیستی از مشکلات را جلوی خودمان بنویسیم، در کنار آن لیستی از موفقیت ها و دستاوردها را نیز بنویسیم.
رییس دانشگاه تهران گفت: یکی از مشخصه های جوانان به ویژه دانشجویان، روحیه انتقادی آنها است. هیچ چیز را کامل نمی بینند و همیشه معتقدند یک جای کار کسری دارد . که البته این روحیه موجب می‌شود معلم، استاد، کارمند، سیاستمدار و مدیر دقیق تر کار کند و پاسخ‌گوی انتقادها باشد.
دکتر نیلی همچنین روحیه انتقادی یعنی نقادی منصفانه و منطقی یکی از مشخصه‌های کارآفرینی است، خواند و اظهار کرد: امروز شما دانش‌آموختگان تغییر جایگاه می‌دهید، ممکن است برخی از شما در جایگاه استادی قرار بگیرید و برخی دیگر در جایگاه یک مدیر، مهندس و یا معلم قرار بگیرید؛ از شما خواهش می‌کنم که فهرستی از انتقاداتی که در زمان دانشجویی و دانش‌آموزی داشتید تهیه کنید و ببینید چقدر از آن‌ها درست و بجا بوده و سعی کنید در جایگاهی که قرار می‌گیرید آن‌ها را تکرار نکنید.
رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: کشور قطعا مشکلاتی دارد، خیلی از شما می‌گویید کار ندارید البته می‌دانم که خیلی از دانشجویان ما به صورت پاره‌وقت مشغول کار هستند اما امیدوارم با روحیه و توانایی‌ای که شما دارید بتوانید کشور را بهتر از آنچه نسل فعلی و گذشته ساخته، بسازید.

آغاز ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی از امروز
شرایط و ضوابط شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 اعلام شد. ثبت نام در این آزمون از امروز 23 اردیبهشت ماه آغاز می شود.
متقاضیان شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 می توانند از امروز یکشنبه 23 اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش در این آزمون ثبت نام کنند. مهلت ثبت نام شنبه 29 اردیبهشت 97 پایان می‌پذیرد.
داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی هستند، می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام و شرکت کنند.
علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه در صورتی که دارای شرایط اعلام شده باشند، می توانند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ناپیوسته منحصراً در یک رشته امتحانی متقاضی شوند.
پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی کاردانی به کارشناسی بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت خواهد پذیرفت.
کلیه متقاضیان، اعم از اینکه متقاضی پذیرش در رشته امتحانی با آزمون یا بدون آزمون هستند لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.
داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنما، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان اقدام کنند.
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 270 هزار ریال (27 هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.
تذکر: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 55 هزار ریال (5 هزار و 500 تومان) دیگر نیز برای دوره های مذکور اقدام کند.
با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 5 هزار ریال (500 تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام و انتخاب رشته دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی باطل شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.
چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.
آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه 12 مرداد 97 برگزار خواهد شد.
داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه 9 مرداد تا روز پنجشنبه 11 مرداد با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.
محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 31 تقاضانامه تعیین می‌شود. داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت نام برای شرکت در آزمون،کلیه داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش باآزمون و پذیرش بدون آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته لازم است که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کد رشته های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های خود اقدام کنند.
از تعداد 65 رشته امتحانی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1397 پذیرش 16 رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 49 رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.
داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته مندرج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه کنند.
داوطلبان باید کد پیگیری 16 رقمی را دریافت کرده و یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند.

 انتخاب رشته دکتری ۹۷ دانشگاه آزاد از چهارشنبه آغاز می شود
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی از چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۷ خبر داد.
به گزارش ایرنا، به نقل از دانشگاه آزاد، امیررضا شاهانی با اعلام این خبر افزود: انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۷ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۷ ادامه دارد.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد یادآور شد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ رشته / محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
وی افزود: داوطلبان با مراجعه با سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org و با وارد کردن کد ملی و داوطلبان اتباع غیرایرانی با وارد کردن کد رهگیری به عنوان نام کاربری و کد شناسه انتخاب رشته ( در پایین کارنامه سازمان سنجش درج شده است ) به عنوان رمز عبور می ­توانند وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام کنند.
شاهانی خاطرنشان کرد: زمان ثبت نام دوره های بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی متعاقباً اعلام خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا