راه انداری 16 شعبه دانشگاهی درخارج از کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر حسین سالار آملی در نشست مدیران امور بین الملل دانشگاه های منطقه 9 کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک از رویکردهای وزارت علوم در بخش بین الملل است.
وی با بیان اینکه، برجام بستر ارتباطات علمی دانشگاهی را توسعه داد و پس از این توافق دیپلماسی علمی کشور گسترش یافت، اظهار داشت: در سال گذشته چندین هیات دانشگاهی از کشورهای مختلف جهت انجام پژوهش ها و دوره های آموزشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو وارد کشور شدند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه وزرات علوم از برجام به خوبی استفاده کرد، گفت: سال قبل 2 هزار و 200 ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاه های کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که بطور میانگین در هر هفته 11 هیات آکادمیک سه تا پنج نفری را در بر می گیرد.
سالار آملی با بیان اینکه از نظر علمی همه کشورهای دنیا به هم وابستگی دارند، افزود: در موضوع علم و فناوری نباید مرزبندی شود و مسئولان باید چرخه بین المللی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: چرخه علم و فناوری در دنیا شکل گرفته است که ما باید نهایت استفاده را از این چرخه داشته باشیم و نگذاریم کشورهای دیگر محدودیتی برای حضور ما در این چرخه ایجاد کنند.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با بیان اینکه در سال گذشته 417 طرح تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه های داخل و خارج از کشور صورت گرفته است، گفت: این آمار خود بیانگر روند رو به رشد طرح آموزشی و پژوهشی مشترک بین المللی است.
وی افزود: هم اکنون 55 هزار و 308 دانشجوی خارجی در ایران مشغول به تحصیل هستند که بر مبنای برنامه ششم توسعه تا سال 1400 دانشجویان خارجی به 80 هزار دانشجو افزایش یابد و تا این سال باید 1.8 از دانشجویان دانشگاه های کشور را دانشجویان دانشجویان خارجی تشکیل دهند.
سالار آملی با بیان اینکه هم اینک 23 درصد مقالات منتشر شده در کشور مقالات مشترک محققان ایرانی با محققان بین المللی است، گفت: در افق 1400 باید این تعداد به 35 درصد افزایش یابد.
وی اظهار داشت: سال گذشته 18 دانشگاه کشور در ردیف دانشگاه های برتر جهان بودند که در برنامه پنج ساله ششم توسعه و تا سال 1400 باید 10 دانشگاه دیگر کشور نیز در ردیف 100 دانشگاه برتر آسیا قرار گیرند.
سالارآملی افزود: همچنین تا سال 1400 باید 16 شعبه دانشگاهی در خارج از کشور راه اندازی کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا