اعطای تسهیلات لیزینگی به فناوری‌های تولید داخل

دکتر اکبر قنبرپور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس 2018» با اشاره به حمایت‌های انجام شده از فناوری‌های تولید داخل، افزود: در صورتی که مشتریان خارجی بخواهند فناوری داخلی را بخرند، از سوی بانک توسعه صادرات تسهیلاتی به آن‌ها داده می‌شود.

به گفته وی، در قالب این تسهیلات به فناوری‌های داخلی تسهیلات لیزینگ تعلق می‌گیرد.قنبرپور با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در تیر ماه اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه، از این بانک برای حضور در نمایشگاه اینوتکس دعوت به عمل آمده است،‌ چرا که هیات‌های تجاری خارجی از کشورهایی که سطح فناوری آن‌ها از ایران پایین‌تر است، در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

رئیس فن‌بازار ملی ایران با بیان اینکه این هیات‌ها از کشورهای گرجستان، قزاقزستان، عراق،‌ عمان،‌ لهستان،‌ ترکیه، اندونزی و پاکستان هستند، ادامه داد: هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس 14 تا 16 تیر ماه سال جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود. رویکرد این نمایشگاه،‌ انتقال فناوری از خارج به داخل کشور و مواجهه شرکت‌های داخلی با شریک‌های خارجی است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این نمایشگاه از سال 2012، خاطرنشان کرد: دو سال اول این نمایشگاه بدون حضور شرکت‌های ایرانی برگزار شد، ولی از دوره سوم شرکت‌های ایرانی نیز در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

قنبرپور با تاکید بر اینکه از دوره ششم تصمیم گرفته شده که اعضای دیگر اکوسیستم نوآوری و فناوری در این نمایشگاه حضور یابند، یادآور شد: در سال جاری این نمایشگاه میزبان 150 استارتاپ، 50 مخترع، 20 صندوق خطرپذیر،‌ 20 شتابنده و 40 نفر از فرشتگان سرمایه‌گذار است.

به گفته وی در هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس 120 شرکت فناور حضور دارند، ضمن آنکه 20 فناوری در بخش «تجربه فناوری» عرضه می‌شود تا مردم به طور مستقیم با فناوری‌های قابل استفاده در زندگی آشنا شوند.

رئیس فن‌بازار ملی ایران اضافه کرد: علاوه بر آن متخصصان ایرانی خارج از کشور که به دعوت بنیاد ملی نخبگان به ایران دعوت شده‌اند، حضور دارد.

قنبرپور با اشاره به بخش‌های این دوره از نمایشگاه اینوتکس، اظهار کرد: رویدادهای تجاری‌سازی،‌ رویدادهای ترویجی، ارائه خدمات سرمایه‌گذاری به شرکت‌های خارجی که قصد تاسیس شرکت در ایران دارند و یا تجاری‌سازی فناوری‌های داخلی و بخش‌های جنبی از جمله بخش‌های هفتمین دوره نمایشگاه اینوتکس است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا