نرم افزاری برای انتخاب مسیر در مکان های سرپوشیده

به گزارش سیناپرس، یک تیم استارتاپی ایرانی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین موفق به طراحی نرم افزار مکان یابی ساختمان های سرپوشیده شدند. این تیم ابتدا در قالب یک استارتاپ برای طراحی این نرم افزار تلاش کرده اند و اکنون در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.

فرشید عبدالهی یکی از محققان تیم استارتاپی نرم افزار مکان یاب داخلی «ایندوریا» در گفتگو بامهر،اظهار کرد: این نرم افزار که کاربران را در محیط های سرپوشیده راهنمایی می کند مشابه گوگل مپ فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه معمولا جی پی اس ها در مکان های سرپوشیده کار نمی کنند، خاطر نشان کرد: بیمارستانها، مراکز خرید، سینما، استادیوم ها، دانشگاه های بزرگ و ساختمان های سرپوشیده نیاز به این نرم افزارها دارند زیرا کاربری که برای اولین بار به این اماکن وارد می شود آشنایی با نقشه ساختمان ندارد. این نرم افزار به سهولت استفاده کاربران در مکان های جدید کمک می کند.

فارغ التحصیل دانشگاه آزاد واحد قزوین با بیان اینکه برای اینکه نقشه اماکن مختلف در این نرم افزار قرار بگیرد لازم است که همکاری هایی بین شرکت  و مراکز سرپوشیده وجود داشته باشد، گفت: لازم است اطلاعات نقشه  ساختمان و مراکز در این سامانه ثبت شده باشد.

این محقق افزود: این نیاز  داخل مجموعه های بزرگ احساس می شد که تصمیم به طراحی این نرم افزار کردیم اما در حال حاضر همکاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنوز در کشور نمونه داخلی چنین نرم افزاری وجود ندارد، عنوان کرد: در این نرم افزار ما علاوه بر نقشه موقعیت، موقعیت لحظه‌ای کاربر، سامانه اطلاعاتی و خدمات موقعیت‌محور را هم به مخاطب‌مان ارائه می‌دهیم.

به گفته این محقق، علاوه بر نقشه، زمانی که کاربر، داخل ساختمان است می‌تواند مکان دقیق خود را روی نقشه به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت مشاهده کرد و از کوتاه ترین مسیر به مقصد رسید.

عبداللهی گفت: در حال حاضر، نسخه اندروید وجود دارد و نسخه ios در دست توسعه است؛ قابلیت فعالیت بدون نیاز به اینترنت و دریافت اخبار و تخفیفات ویژه نسبت به موقعیت لحظه ای کاربر از مزیت های این نرم افزار به شمار می رود.

 

فرشید عبدالهی،  سید علیرضا حسینی، نوین شاهرودی، محمد آرون، فرشید اباذری، مصطفی فاتحی نیا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اعضای این تیم استارتاپی هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا