اندی روبین: در آینده همه‌چیز پا خواهد داشت

چرخ یکی از بزرگ‌ترین اختراع‌های بشر محسوب می‌شود و بسیاری از ما در زندگی روزمره خود بخش عمده‌ای از روز را با چرخ‌ها سروکار داریم. از صندلی‌های کامپیوتر و ماشین‌ها گرفته تا سبدهای خرید فروشگاهی و حتی چمدان‌ها و کیف‌ها هم چرخ دارند و این امر نشان می‌دهد که این اختراع تا چه اندازه در زندگی ما مهم بوده است.

بااین‌وجود افرادی هستند که آینده‌ای متفاوت را مجسم می‌شوند. یکی از این افراد، اندی روبین است. او که یکی از چهره‌های مشهور درزمینهٔ سرمایه‌گذاری در صنایع روباتیک است، به‌تازگی اظهارنظر جدیدی در این زمینه انجام داده است. بر اساس گفته‌های روبین، در آینده همه‌چیز به‌جای چرخ، پا خواهند داشت.

روبین دراین‌باره می‌گوید: «چرا همه‌چیز نباید پا داشته باشند؟ شما سیستم‌های تحویل اجناس در محل را دیده‌اید. اگر بخواهید به این سرویس‌ها را در جلوی در خانه خود دریافت کنید، به پا نیاز خواهید داشت زیرا چرخ‌ها نمی‌توانند نیاز شمارا کامل تأمین کنند. بیشتر جمعیت زمین در مکان‌های دارای ارتفاع نسبت به سطح زندگی می‌کنند و مواردی مانند بالا رفتن از پله و ورود به آسانسور، چیزهایی نیستند که بتوان با چرخ آن‌ها را انجام داد.»

جالب است بدانید که روبین در گوگل فعالیت‌هایی بسیار مهمی را انجام داده است. او شاخه‌ای روباتیک را در گوگل مدیریت می‌کرد که شرکت‌های استارت آپی متعددی را به بدنه اصلی گوگل افزودند که مشهورترین این شرکت‌ها، بوستون داینامیکز نام داشت. حال روبین از گوگل جدا شده و در شرکت اسنشیال مشغول به فعالیت است ولی همچنان دیدگاه آینده محور روباتیک او از جذابیت‌های بالایی برخوردار هستند.

او معتقد است که با استفاده از هوش مصنوعی در سیستم‌های ابری می‌توان روبات‌های آینده را ساخت. روبین دراین‌باره می‌گوید: «در معماری روباتیک با این شرایط اگر یک روبات یک‌بار شیر روی زمین بریزد، دیگر روبات دیگری این کار را تکرار نخواهد کرد.»

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا