علت علاقه سازندگان تلفن همراه به فلز چیست؟

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری تیک،در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند محصولات خود را به فریم فلزی و بدنه شیشه ای مجهز می کنند. استفاده از فریم فلزی باعث افزایش مقاومت اسمارت فون ها شده و پنل های شیشه ای نیز امواج را از خود عبور می دهند.

در سال های اخیر استفاده از فلز در ساخت گوشی های هوشمند روند رو به رشدی داشته است. در حالی که برخی از تولیدکنندگان به جای پنل پشتی شیشه ای از پلاستیک استفاده می کنند، نمودار زیر به محبوبیت بالاتر پنل پشتی شیشه ای اشاره می کند.

در دو سال اخیر برخی از شرکت ها در حال بررسی سرامیک برای جایگزینی آن با شیشه بوده اند. برخی سرامیک ها همانند شیشه قادر به عبور امواج رادیویی از خود هستند با این وجود از سختی بالاتری بهره می برند. شرکت شیائومی برای برخی از نمونه های Mi Mix از سرامیک اکسید زیرکونیوم میکرو کریستال استفاده کرده است.

اکسید زیرکونیوم برای تولید چاقوهای سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرد که به علت سختی بالای خود دیرتر از چاقوهای فلزی کند می شود. یکی از معایب اکسید زیرکونیوم انعطاف پذیری کم آن بوده که باعث شکست آسانش می شود. همانطور که می دانید سختی بالا معادل مقاومت بالا نیست.

گوشی های هوشمند با بدنه فلزی هم اکنون در بازار سهم بالایی دارند با این وجود در گذشته شاهد استفاده از موادهای غیرمتعارف برای توسعه یک اسمارت فون بوده ایم. سونی در تولید اکسپریا XZ1 کامپکت از جنس خاصی استفاده کرده است.

یکی از نسخه های نوکیا 8800 با نام Carbon Arte دارای بدنه فیبر کربنی بود و از فریم تیتانیومی بهره می برد. تیتانیوم یک فلز گران قیمت محسوب می شود که در برخی صنایع خاص مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت دستگاه های مجهز به این فلز قیمت بالایی دارند.

در گوشی های هوشمند با بدنه فلزی بیشتر از آلومینیوم استفاده می شود و کمتر شاهد به‌کارگیری فولاد ضد زنگ در آن ها هستیم. از فولاد ضد زنگ و سرامیک بیشتر در ساخت ساعت های هوشمند استفاده می شود.

برخی از شرکت ها همانند موتورولا دستگاه های خود را مجهز به پنل های سفارشی روانه بازار می کنند که برای مثال می توان به پنل چوبی و چرمی اشاره کرد. این مواد در برابر سایش مقاومت بالایی ندارند که نمونه بارز آن ال جی G4 مجهز به پنل پشتی چرمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا