آماده سازی اپل برای تولید آیفون با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 5G

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری تیک،صنعت گوشی‌های هوشمند پیوسته در حال رشد بوده و شرکت‌های سازنده همواره برای ایجاد نوآوری در این حوزه در حال رقابت با یکدیگر هستند. به نظر می‌رسد تکنولوژی 5G گام مهم بعدی برای تولیدکنندگان گوشی هوشمند بوده و آن‌ها باید هرچه سریع‌تر خود را برای این فناوری آماده کنند؛ چرا که در غیر این صورت از صحنه رقابت حذف خواهند شد.
طبق گزارشات منتشر شده در رسانه‌های آمریکایی، اپل از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) درخواست کرده که برنامه خود مبنی بر استفاده از طیف رادیویی UHF تکنولوژی بی‌سیم 5G را متوقف کرده و به جای آن این طیف بی‌سیم را برای سازمان‌ها ارایه کند. نگرانی‌های اپل در مورد نحوه اجرای برنامه 5G از سوی FCC این تصور را به وجود می‌آورد که این شرکت در حال کار بر روی یک آیفون مجهز به تکنولوژی 5G‌ است.
در همین راستا اپل پیشنهادی مبنی بر اختصاص طیف بیشتر بدون دریافت هزینه صدور مجوز را همانند آنچه FCC در مورد وای‌فای صورت داد را به این کمیسیون ارایه کرده است. در این زمینه، دو پیشنهاد ارایه شده است: مورد اول، پیشنهاد می‌کند که FCC باید سهم باندهای فرکانسی برای موارد غیرمجاز را افزایش دهد که این امر متفاوت از آن چیزی است که کمیسیون فدرال تمایل دارد. در مورد دوم، اپل می‌خواهد که FCC این طیف را برای استفاده‌های بدون مجوز گسترش دهد.
این حرکت اپل توجه فعالان صنعت گوشی‌های هوشمند را جلب کرده و اعتقاد بر این است که اپل در حال آماده شدن برای تولید آیفون با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G است. بعضی از بخش‌ها معتقدند که اپل درخواست‌های زیادی از FCC می‌کند و انتظار می رود که این شرکت پیشرفت مستقل خود را درست مانند هوآوی دنبال کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا