گونه‌های درختی سازگار با اقلیم سمنان شناسایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر محمدرضا یزدانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: دراین دو طرح که به منظور تعیین گونه‌های درختی سازگار با شرایط آب و هوایی شهر سمنان در حال اجرا است، گونه‌های درختی متنوعی کشت و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به تعدد گونه‌های بررسی شده در این طرح‌ها افزود: در طرح اول، 15 گونه درختی از  زمستان 96 در  دانشگاه سمنان غرس شده است.
رئیس دانشکده کویرشناسی دانشگاه سمنان با بیان اینکه برای آبیاری این درختان از دو روش آبیاری قطره‌ای و زیرزمینی یا زیرسطحی استفاده شده است، ادامه داد: سرو نقره‌ای، سرو شیراز، سرو خمره‌ای، زربین، زیتون تلخ، افرای سیاه، پده، سپیدار، زبان گنجشک، ژینکو، عناب، توت آمریکایی، لیکلی آمریکایی، بلوط ایرانی و  شب خست از جمله گونه‌های درختی استفاده شده در این تحقیق است.
وی گفت: در طرح دوم نیز که در پنج نوع خاک شامل خاک طبیعی منطقه، خاک زراعی، مالچ کاه و کلش، هیدروژل و زئولیت از  زمستان سال 96 در حال اجراست، 600 اصله درخت کاشته شده است.
رئیس دانشکده کویر شناسی تصریح کرد:  بادامک، بنه، بلوط، سنجد، زیتون تلخ، زربین، ارغوان و داغداغان از درختان مورد استفاده در طرح دوم شناسایی علمی گونه‌های درختی سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سمنان است.

دکتر یزدانی با بیان اینکه این دو طرح از سوی دانشکده کویرشناسی در حال انجام است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با نهایی شدن این دو طرح، گونه‌های مقاوم به شرایط آب و هوایی سمنان و نیز سیستم آبیاری متناسب با آنها برای کاشت، مشخص شود و در اختیار مردم و دستگاه‌های مسوول قرار گیرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا