ساخت نخستین دستگاه پرینتر سه‌بعدی DLP

بهنام نوری با بیان اینکه پرینتر سه بعدی ساخته شده در ابتدا به‌صورت ایده‌ای تحقیقاتی مطرح شد، گفت: طراحی و ساخت این پرینتر سه بعدی DLP، کاملا ایرانی است.

وی افزود: از جمله ویژگی‌های این دستگاه که به واسطه بهینه‌سازی‌های انجام گرفته بر روی پارامترهای فرایند آن، از کیفت بالایی برخوردار است، می‌توان به تکنولوژی پرینت سه‌بعدی نور ساختار یافته و چیپ DLP، بدنه زیبا و مستحکم، روش تولید از بالا به پایین، حداقل ضخامت لایه‌گذاری تا 25 میکرون، قطعات مصرفی ارزان و در دسترس و نرم‌افزار بهینه‌سازی شده مختص به آن که نیاز به تعمیر ندارد، اشاره کرد.

این محقق واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: از آن‌جایی‌که دستگاه‌های DLP دارای دقت بسیار بالایی هستند و کاربردهای فراوانی در ساخت قطعات با جزئیات بسیار کوچک و دقیق نظیر صنایع ابزار دقیق، زیورآلات، پزشکی و دندانسازی دارند، با توجه به پیشرفت سطح دانش فعالان در زمینه‌های یاد شده، دستگاه طراحی شده در واحد علوم و تحقیقات می‌تواند تأثیر مثبتی در ارتقاء سطح کیفی تولیدات مرتبط با آن داشته باشد.

نوری با بیان اینکه دستگاه ساخته شده شروعی برای ساخت دستگاه‌های پیشرفته‌تر است، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بتوان هر چه سریع‌تر تولید انبوه دستگاه چاپگر سه بعدی DLP را در قالب یک شرکت دانش‌بنیان آغاز کرده و در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی گام بردایم.

بهنام نوری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک-ساخت و تولید واحد علوم و تحقیقات، فرآیند طراحی، ساخت و بهینه‌سازی را در قالب پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد با راهنمایی دکتر صادق رحمتی به عنوان استاد راهنما پیگیری کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا