مایکروسافت با کوانتا برای ساخت اسپیکر هوشمند همکاری می کند

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت،گزارش‌ها نشان می‌دهد که اسپیکر هوشمند Invoke‌ محصول شرکت هارمن کاردن مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت کورتانا، اصلا فروش خوبی در بازار نداشت و سهم بسیار کوچکی از بازار را از آن خود کرد. این مساله نه تنها باعث حیرت و نگرانی مایکروسافت نشد،‌ بلکه عاملی برای حرکت رو به جلوی این شرکت و تلاش مضاعف مایکروسافت در این حوزه شد. تا جایی که مایکروسافت قصد دارد با همکاری شرکت کوانتا پا در مسیر جدیدی برای تولید اسپیکرهای هوشمند بگذارد.

وقتی به آمازون اکو نگاه می‌کنید شاید با خودتان بگویید که آمازون چطور توانسته چنین محصول خوبی را به بازار عرضه کند. ولی یادتان نرود که آمازون محصول خود را در بستری عرضه می‌کند که خودش در حوزه تجارت و فروش،‌ برندی شناخته شده است. نکته دوم این است که با اینکه دستیار شخصی هوشمند برای موفقیت یک اسپیکر هوشمند بسیار مهم است،‌ ولی درالویت دوم قرار دارد. اسپیکر هوشمند برای پخش موسیقی به کار برده می‌شود ولی دستیار شخصی هوشمند قابلیت‌هایی اضافی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و لذا در الویت دوم باید مورد توجه قرار گیرد. این نکته‌ای که اپل نیز در هوم پاد بدان توجه کرده است. کاربران علاقمند هستند اسپیکر هوشمند با کیفیت خریداری کنند و اگر مجهز به دستیار شخصی هوشمند هم باشد،‌ قطعا بیشتر استقبال می‌کنند. 

شرکت مایکروسافت قصد دارد با همکاری کوانتا،‌ خلاهای موجود را در حوزه تولید اسپیکر هوشمند برطرف کند. در حال حاضر،‌ این همکاری، قدم‌های اولیه خود را طی می‌کند. قرار است محصول جدید به پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ مجهز شود. این چیپ‌ست یکی از پردازنده‌های اولیه‌ای است که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها مسیر خود را در محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا باز کرد. یکی از ویژگی‌های خوب این پردازنده مصرف بهینه انرژی است. اسنپدراگون ۲۱۲ کوالکام دارای ۴ هسته کورتکس A7 بوده و با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز کار می‌کند. GPU‌ آن نیز آدرنو ۳۰۴ است. 

وضعیت کورتانا مشخص بود و نام برند مایکروسافت را با خودش به همراه داشت. همه کاربران می‌دانستند که کورتانا محصول مایکروسافت است. ولی هنوز مشخص نیست که محصول مشترک مایکروسافت و کوانتا، با نام برند مایکروسافت مزین خواهد شد یا خیر. ممکن است تصمیم نهایی این دو شرکت این باشد که محصول نهایی خود را در قالب محصولی تجاری به بازار عرضه نکنند. بلکه،‌ در نهایت اسپیکر هوشمند on board را در قالب محصولی قابل استفاده برای سایر تولید کنندگان اسپیکرهای هوشمند به فروش برسانند. اگر چنین تصمیمی نهایی شود،‌ ممکن است کورتانا هم به این فناوری مجهز شده و شاهد رونمایی کورتانا با ویژگی‌های جدید باشیم. اگر چین اتفاقی بیفتد شاید این اسپیکر جدید به سرنوشت اسپیکرهای هوشمند Invoke دچار نشود.

بر اساس آخرین اطلاعات بازار فروش در ماه مارس،‌ آمازون ۶۶ درصد سهم بازار اسپیکرهای هوشمند را در ایالات متحده از آن خود کرده و این در حالی است که گوگل هوم با سهم بازار ۳۰ درصد در جایگاه دوم ایستاده است. جالب است بدانید از بین ۱۰۹۷ امریکایی که در این نظرسنجی شرکت کردند،‌ هیچ کدام نامی از برند Invoke در حوزه اسپیکر هوشمند به زبان نیاوردند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا