هوشمند‌ترین دستیار مجازی چیست؟

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت،شرکت لوپ ونچرز تاکنون بررسی‌های مختلفی برای ارزیابی عملکرد دستیاران هوشمند به انجام رسانده است. این شرکت فهرست ۱۵۰ تایی سئوالات متنوعی تهیه کرده و این سه دستیار هوشمند را در معرض پاسخگویی به این سئوالات قرار داده است. برای تهیه این سئوالات شرکت لوپ ونچرز از مشخصات و توانمندی‌هایی که شرکت‌های سازنده اعلام می‌کنند،‌ محصولاتشان قادر به پاسخگویی هستند کمک گرفته شده است.

شبکه usatoday در یکی از برنامه‌های خود به نام TalkingTech،‌ بخشی از این ۱۵۰ سئوال را از دستیار گوگل، سیری اپل و الکسا آمازون،‌ پرسیده است. بررسی پاسخ‌ها می توانیم متوجه شویم کدام دستیار هوشمند پاسخ‌های صحیح‌تری می‌دهد. 

در ادامه تنها بخشی از سئوالات ۱۵۰ تایی به صورت منتخب منتشر شده‌اند. اما روش ارزیابی بدین ترتیب است که از دستیار هوشمند گوگل و الکسا آمازون سئوالی پرسیده ‌می‌شود و اگر آن‌ها قادر به پاسخ کامل و صحیح به صورت شفاهی باشند،‌ جواب آنها به عنوان پاسخ موفق با علامت (Y) در نظر گرفته می‌شود. ولی اگر این دستیاران هوشمند نتوانند در آن لحظه پاسخی بدهند یا اعلام کنند، پاسخ را نمی‌دانند، علامت (N) برایشان در نظر گرفته می‌شود. 

اگر از سیری اپل سئوالی پرسیده شود و سیری لینکی از صفحات وب را در پاسخ ارائه بدهد،‌ این پاسخ مورد قبول نیست و ناموفق در نظر گرفته می‌شود. هم چنین اگر از سیری خواسته شود سریعا مکانی را پیدا کند و سرعت سیری از مرورگر کمتر باشد،‌ مجددا پاسخ ناموفق در نظر گرفته خواهد شد.

 در این بررسی،‌ از دستیار هوشمند خواسته شده برخی از کارهای روزمره را نیز انجام دهد. مثلا از سیری خواسته شده به Apple Music وارد شود. همه فرمان‌ها صوتی هستند و دستیار باید بتواند سریع به فرمان صوتی پاسخ بدهد. اگر نتواند فرمان مربوطه را به انجام برساند،‌ جزو پاسخ ناموفق در نظر گرفته می‌شود که البته نتایج این قسمت به عنوان بخش اصلی آزمون در نظر گرفته نمی‌شود.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا