اساس اقتصاد دانش بنیان، نیروی انسانی است

 به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری لرستان افزود : در کنار اقتصاد دانش بنیان و توسعه علوم و فناوری استفاده از ایده و تفکر نیروی انسانی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی اخلاق نفتی ایجاد می کند و این تفکر در دانشگاه ها و مراکز علمی نیز نمود یافته است تصریح کرد : اقتصاد نفتی در جامعه باور اعتبارات 100 درصدی و اشتغال دولتی را ایجاد کرده است.به گفته وی با وابستگی به اقتصاد نفتی دانشجویان در دانشگاه ها غیر کارآفرین تربیت می شوند.
ستاری گفت: ساختمان و تجهیزات را می توان ایجاد کرد اما ایده و فکر را نمی توان خلق کرد.معاون رییس جمهوری همچنین اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی خلاق و کار آفرین ارزش افزوده را افزایش می دهد و این در حالی امکان پذیر می شود که بتوان شیوه تفکر در سطح جامعه را تغییر داد.

وی همچنین برای مرتفع شدن مشکلات و طرح های فناوری لرستان گفت: برای تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان استان لرستان و صندوق نوآوری آمادگی وجود دارد.
وی افزود : صندوق پژوهش فناوری در لرستان باید راه اندازی شود و با ایجاد ارتباطات قوی تر مشکلات احتمالی شرکت های دانش بنیان لرستان در همین استان حل شود چراکه ضرورتی برای مراجعه به مرکز برای دریافت تسهیلات و سایر مشکلات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا معاون رییس جمهوری در جلسه با هیات علمی و معاونان دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز افزود : شرکت های دانش بنیان با ارایه طرح و ارزیابی از تسهیلات قانون و معافیت مالی و گمرکی بهره می گیرند.وی اظهار کرد : در زمان حاضر ما آمادگی تجهیز آزمایشگاه ها و فراهم کردن تجهیزات آزمایشگاهی برای این شرکت ها را داریم اما تجهیزات تنها ابزار مورد نیاز این فعالیت ها نیست و فکر و ایده های نوین بهترین ابزار است.

وی با بیان اینکه نخبگان باید کشور را حمایت کنند و انتظار کمک به نخبگان نباید وجود داشته باشد تصریح کرد : استعداد های برتر باید شناسایی و توانمند شوند تا به نیروهای نخبه و خلاق برای کمک به سطح علمی جامعه تبدیل شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا