500 نفر جذب سازمان حفاظت محیط زیست می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،کریم شافعی افزود: آزمون جذب کارشناس و کارشناسان ارشد در 2 ماه آینده از طریق سازمان سنجش آموزش برگزار خواهد شد.
وی در مورد جذب 300 نفر محیط بان گفت: مراحل جذب این نیروها هم متعاقبا اعلام خواهد شد و محیط بانان در سال 97 جذب شده و طبق نیازمندی های سازمانی نیروی انسانی در استان ها آغاز به کار خواهند کرد.
وی ادامه داد: از ابتدای طرح توسعه پایدار در کشور، این سازمان در راستای حمایت از این طرح 173 طرح عمرانی به ارزش 24 میلیارد دلار را ارزیابی کرده است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه با توجه به الزامات محیط زیستی موجود، در برنامه های توسعه ای کشور محیط زیست را مغلوب خود می دانند و چون محیط زیست نتوانسته خود را با این برنامه ها تطبیق دهد روز به روز ضعیف تر شده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که در قالب طرح های توسعه عمرانی، فنی و صنعتی نه تنها مخالفتی وجود ندارد بلکه همراهی می کنیم اما باید ملزومات محیط زیستی رعایت شود به طور مثال دستگاه های ذیربط جاده بسازند اما طبیعت و خاک را نابود نکنند.
شافعی همچنین با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردم پایبند به آداب محیط زیستی است گفت: شهر بیرجند در مقایسه با سایر شهرهای کشور از درجه بالاتری در این زمینه برخوردار است.
وی تصریح کرد: سرمایه های محیط زیستی، وحوش، جانوران کمیاب و طبیعت کم نظیر بخشی از سرزمین وسیع خراسان جنوبی است که از این سرمایه ارزشمند باید پاسداری کرد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه های مربوط به حوزه طبیعت، مدیریت گرد و غبار و پسماندها به سازمان ارسال شده که باید از 2 طریق سازمانی و استانی تامین اعتبار شود.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در بحث مدیریت گرد و غبار 2 میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم سایر نیازمندی ها هم با همت این سازمان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در استان محقق شود.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده 'درمیان سربیشه'، 'مظفری'، 'آرک و گرنگ'، «شاسکوه»، سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح (Dorh)، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با 11 شهرستان، سومین استان پهناور ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا