ارائه 677 مقاله در هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی

 پیمان صالحی دبیر علمی هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با اشاره به این که این رویداد با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی در تاریخ 22 الی 24 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار می‌شود، گفت: کنگره ملی گیاهان دارویی با روالی به‌صورت یک دوره در تهران و دور بعد در یکی از شهرستان‌های کشورمان برگزار می‌شود. با توجه به این که دور گذشته این رویداد در تهران برگزار شد، این دوره در شیراز برگزار خواهد شد.

وی محورهای اصلی هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی را  کشاورزی و منابع طبیعی؛ علوم پایه؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی؛ و صنعت و اقتصاد عنوان کرد و افزود: 976 مقاله در این محورها به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است که 435 مقاله در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی؛ 306 مقاله در حوزه داروسازی، پزشکی و دامپزشکی؛ 218 مقاله در حوزه علوم پایه و 18 مقاله در محور صنعت و اقتصاد ارسال شده‌اند. از میان مقالات ارسال شده 677 مقاله پذیرفته شده‌اند.
به گفته این عضو شورای ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی در طول دو روز و نیم با حضور 5 میهمان خارجی از کشورهای اتریش، آلمان و فرانسه برگزار می‌شود. همزمان با این رویداد نمایشگاه جانبی‌ای نیز با حضور شرکت‌های معتبر عرصه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی که برخی از آنان از حامیان کنگره ملی گیاهان دارویی هستند نیز برپا خواهد بود.
صالحی ضمن تاکید بر این مسئله که هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی از مجوز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برخوردار است اضافه کرد این کنگره برای رشته‌های پزشکی، داروسازی، کشاورزی و دامپزشکی نیز دارای امتیاز است.
در این کنگره رشته‌های داروسازی (در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا)، بیوتکنولوژی دارویی، داروسازی سنتی و بالینی، زیست مواد دارویی، فارماکوگنوزی، نانوفناوری گیاهان دارویی در زمینه نانوتکنولوژی دارویی، طب سنتی (همگی در مقطع دکترا)، سم‌شناسی (در مقطع کارشناسی ارشد) دارای امتیاز بازآموزی 12 هستند.
پزشکان عمومی (دکترای حرفه‌ای)، پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشک خانواده ( دکتری حرفه‌ای) از این کنگره امتیاز 8 و نیم را دریافت خواهند کرد. همچنین رشته‌های زنان و زایمان (تخصص) و مامایی (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) دارای امتیاز بازآموزی 6 هستند.
محورهای اصلی هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی  کشاورزی و منابع طبیعی؛ علوم پایه؛ داروسازی، پزشکی و دامپزشکی؛ و صنعت و اقتصاد است. محور کشاورزی و منابع طبيعی شامل موضوعاتی چون اکولوژی، فيزيولوژی گياهی، اهلی کردن و اصلاح، بيوتکنولوژی، کشت و زراعت، فراوری اوليه پس از برداشت، مکانيزاسيون و نیز تکنولوژی بذر خواهد بود. همچنین محور علوم پایه از موضوعاتی چون گیاه‌شناسی، فيتوشيمی، بيوشيمی، ژنتيک، اثرات بيولوژيک و بيوتکنولوژی تشکیل می‌شود. طب سنتی، اثرات فارماکولوژيک، اثرات بالينی، فرمولاسيون و کنترل از موضوعات اصلی محور داروسازی، پزشکی و دامپزشکی است. محور صنعت و اقتصاد شامل بازرگانی گياهان دارويی و فرآورده‌های آن‌ها، توليد فرآورده‌های گياهان دارويی، نوآوری در توليد محصولات راهبردی، نظام کيفی و توليد محصولات باکیفیت، انتقال تکنولوژی و توليد محصولات گياهی می‌شود.
 هفتمین کنگره ملی گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی،  توسط شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی از تاریخ 22  الی 24 اردیبهشت‌ماه 1397 در مجموعه فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز  برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا