بازدید وزیر علوم از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان اصفهان

 محمد فرهادی امروز از فناورهای شرکت های دانش بنیان فراتک ، کاراپالایه و پارسیان پویا پلیمر در حوزه محیط زیست بازدید کرد.همچنین شرکت های دانش بنیان بهین آب زنده رود، امواج نگار سپاهان و بهیار صنعت سپاهان ، روشن رای سپاهان و تالی ژنپار که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند فناوری های خود را به وزیر علوم معرفی کردند.

شرکت های دانش بنیان راه سبز چهلستون ، ردیاب شیمی ، ایده پرداز صبا و آوای اطلاعات آریا در حوزه اتوماسیون و شرکت های کنترل توان، شعله آریا و هیدروژن آسیا به معرفی دستاوردهای خود در نمایشگاه مورد بازدید وزیر علوم پرداختند.

همچنین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جلسه ای با مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جریان فعالیت ها و عملکرد این شهرک قرار گرفت.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد تا در سطحی کلان تر به ایجاد همکاری و نزدیکی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی بپردازد.
به عبارت دیگر شهرک به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش ودر نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور کمک می کند.حضور 380 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک و شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های این شرکت ها، اشتغال جمع زیادی از دانش آموختگان دانشگاه ها و بسیاری از ارزش آفرینی های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان تبدیل کرده و بیانگر عزم جدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای ایفای نقش موثر در شکل گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان به عنوان یکی از نقاط کانونی آن است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا