مرکز علمی تخصصی مسئولیت اجتماعی جهاددانشگاهی معرفی شد

به گفته دکتر هادی برغمدی، مدیر این مرکز، این حضور با هدف تأثیرگذاری بر فعالان حوزه انرژی برای همکاری مشترک در زمینه نیازسنجی‌های پژوهشی و آموزشی،‌ تهیه طرح‌ها و پروژه‌ها و نظارت بر حسن اجرای آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی نفت و انرژی صورت می‌‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز علمی و تخصصی مسئولیت اجتماعی اسفندماه سال گذشته با امضای موافقت‌نامه‌ای میان دکتر سیدامیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت و دکتر ایرج فیضی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی رسما آغاز به کار کرد.

برغمدی با اشاره به نیاز بخش انرژی کشور به فعالیت‌های تخصصی بیشتر در زمینه مسئولیت اجتماعی،‌ گفت: این مجموعه قرار است با حضور متخصصان نفتی و جهادی ارزیابی تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی تصمیمات و پروژه های نفت و انرژی را در دستور کار خود قرار دهد.

از نظر مدیر این مجموعه کشور ما برای رسیدن به سطح استانداردهای بینالمللی در زمینه ثبت گزارش‌‌ها به تلاش بسیاری نیاز دارد و به همین دلیل نیز این مرکز آموزش گزارش‌نویسی پایداری را بر مبنای استانداردهای GRI در دستور کار قرار داده است. 

برغمدی درباره سایر وظایف این مرکز اظهار کرد: آموزش شرکت‌های نفت و انرژی در موضوعات ذکرشده، مشاوره استقراری، تسهیل‌گری در بین بومیان محلی برای پذیرش پروژه‌های نفتی، ترجمه، تألیف و انتشار مبانی نظری این حوزه در قالب نشریه، کتاب و سایر رسانه‌ها از دیگر فعالیت‌های مهم این مرکز در آینده خواهد بود.

فعالیت‌های این مرکز هم‌اکنون نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی برای بومیان محلی، به منظور جذب آنها در شرکت‌های مجری پروژه‌های نفتی، آغاز شده است.

مدیر مرکز علمی و تخصصی مسئولیت اجتماعی شرکت امیدوار است این مرکز با تبادل و ارائه تجربیات پژوهشی، آموزشی و اجرایی با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار، به زودی پرورش نیروهای علمی، پژوهشی، اجرایی و ارزیاب و نیز پذیرش دانشجوی پژوهش‌محور در مقطع دکترا را آغاز کند.

مرکز علمی تخصصی مسئولیت اجتماعی سازمان/ شرکت در حوزه نفت و انرژی از 16 تا 19 اردیبهشت‌ماه در سالن 27، غرفه 430 نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی حضور خواهد داشت.

 

گفت و گو: شکوه خسروانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا