افزایش مرگ‌ومیر عابران به خاطر خودروهای شاسی‌بلند

محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند در جهان به‌شدت رو به افزایش است و در این میان کشورهای مختلفی شاهد افزایش روند تصادف‌های جاده‌ای منجر به فوت عابر پیاده بوده‌اند. حال متخصصان انستیتوی بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا اقدام به انجام تحقیقاتی کرده‌اند که ببیند این دو موضوع تا چ اندازه مرتبط هستند.

نتایج تحقیقات این مرکز نشان از آن دارد که میزان تصادف‌های منجر به فوت از سال 2009 تا به امروز به میزان 46 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر بخش عمده‌ای از تصادف‌های منجر به فوت عابر پیاده با حضور یک خودروی شاسی‌بلند انجام شده است.

علت این امر این است که خودروهای شاسی‌بلند در ارتفاعی قرار دارند که در تصادف‌های جاده‌ای، ضربه به سر یا قفسه سینه عابر وارد می‌آید. این امر موجب می‌شود که عابران با خطر جدی‌تری روبرو باشند. از سوی دیگر بیشتر تصادف‌ها در طول شب اتفاق افتاده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد که سیستم روشنایی خودروها به‌اندازه‌ای که باید مفید نبوده است.

این مرکز درنتیجه تحقیقات خود اعلام کرده است که تصادف‌های منجر به فوت که به‌واسطه خودروهای شاسی‌بلند انجام شده است رشدی 81 درصدی داشته‌اند و همین امر نیز نشان می‌دهد که باید به این وضعیت رسیدگی شود. پیشنهاد این انستیتو برای شرکت‌های سازنده خودروهای شاسی‌بلند این است که سیستم شناسایی عابر پیاده را به خودروهای خود اضافه کرده و سیستم نور خود در رانندگی شبانه را بهبود بدهند.

از سوی دیگر نیز این انستیتو به مراکز دولتی پیشنهاد داده است که در رانندگی شبانه محدودیت‌های سرعت بیشتری را اعمال کنند تا از تلفات بی‌دلیل جلوگیری شود. نکته مهم این است که به‌تازگی سیستم نور خودروها به یکی از المان‌های استاندارد امنیتی بدل شده است و بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند در این زمینه امتیازی ضعیف را دریافت کرده‌اند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. حال که مشکل این خودرو ها مشخص شد باید برای کاهش آمار مرگ و مبر در جهت رفع آن ها تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا