ولوو و گوگل اتوموبیل های اندرویدی می سازند

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،بکارگیری انواع صفحات و دکمه های لمسی تنها دو نمونه از مواردی هستند که به واسطه آنها کنترل انواع امکانات و تجهیزات خودرو راحت تر شده است.

04-mercedes-benz-user-experience-cockpit-revolution

در سال های اخیر فراگیرتر شدن انواع گجت های مجهز به اندروید و iOS، خودروسازان را به سمت سازگاری با این سیستم عامل ها سوق داده است. در همین راستا اپلیکیشن های اختصاصی با نام های اندروید اوتو و اپل کارپلی توسعه یافته اند که از طریق آنها می توان دستگاه های مجهز به سیستم عامل های یاد شده را از طریق سیستم اینفوتینمنت خودروها کنترل کرد.

android-auto

 

ولوو یکی از خودروسازانی است که تمرکز ویژه ای بر روی فناوری های دیجیتال نموده و قصد دارد محصولات خود را با آخرین تکنولوژی ها به دست مشتریان برساند. این کمپانی سوئدی در ماه می 2017 اعلام کرد در همکاری با گوگل سیستم اینفوتینمنت اختصاصی خود را که Sensus نامگذاری شده، به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد نمود.

حال با گذشت یک سال از آن تاریخ اینک خبر می رسد که سوئدی ها برنامه های دیگری در سر داشته و همکاری های خود با گوگل را گسترش خواهند داد.

به گفته آقای هنریک گرین (Henrik Green) معاون ارشد بخش تحقیق و توسعه خودروهای سواری ولوو، خدمات مختلف گوگل به محصولات این کمپانی راه یافته و ضمن گشودن افق های تازه برای خلاقیت و برقراری ارتباطات بهتر، توسعه اپلیکیشن ها و سرویس های ارتباطی را بیش از پیش تسریع خواهد کرد.

volvo-google-technology-partnership (6)

 

آقای گرین در این باره افزوده:

بزودی رانندگان محصولات ولوو بصورت مستقیم به هزاران اپلیکیشن اختصاصی دسترسی خواهند داشت. این اپلیکیشن ها امور روزمره را راحت تر نموده و ارتباطات درون خودرویی را لذت بخش تر خواهد کرد.

بر اساس این استراتژی جدید، ولوو اپلیکیشن ها و خدماتی نظیر گوگل Maps، Assistant و Play Store را به سیستم اینفوتینمنت تولیدات خود اضافه خواهد کرد.

volvo-google-technology-partnership (5)

به لطف دستیار گوگل (Assistant) رابط کاربری یکپارچه ای در اختیار رانندگان قرار گرفته و آنها خواهند توانست کارهایی نظیر کنترل سیستم تهویه مطبوع، پخش موزیک و ارسال پیام را بدون کاهش تمرکز در حین رانندگی انجام دهند. بخش فروشگاه هم میزبان اپلیکیشن هایی خواهد بود که بطور ویژه برای سیستم اینفوتینمنت و اندروید اوتو توسعه یافته اند.

volvo-google-technology-partnership (5)

این مساله سبب خواهد شد که نرم افزارهای بیشتری برای بهره گیری در کابین خودروها ساخته شده و نمونه های موجود هم بروزآوری شوند. با تکیه بر گوگل Maps نیز رانندگان به اطلاعات لحظه ای از داده های ترافیکی و جدیدترین نقشه ها دسترسی خواهند داشت.

در کنار تجهیز به سرویس های مختلف گوگل، ولوو برنامه هایی را برای ارایه اپلیکیشن ها و خدمات ارتباطی اختصاصی تدوین کرده است. پیش بینی می شود در چند سال آینده تمام محصولات ولوو اتومبیل هایی مجهز به سیستم عامل اندروید باشند.

volvo-google-technology-partnership (5)

نکته مبهم در این باره اینکه مشخص نیست با همکاری ولوو و گوگل، آیا خودروهای ساخت شرکت سوئدی از اپل کارپلی نیز پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا