ببر سفید تا چند روز آینده به باغ وحش ارم منتقل می شود

 علی تیموری با اشاره به درخواست باغ وحش ارم به سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ورود ببر سفید به کشور، افزود: این سازمان از کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض (سایتیس ) و دفتر تخصصی حیات وحش برای ورود یک قلاده ببر سفید استعلام و مجوزهای لازم برای ورود آن را اخذ کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سازمان دامپزشکی با ورود ببر سفید به کشور موافقت کرده است و پس از ورود این حیوان به کشور در قرنطنیه این سازمان مستقر در مجتمع باغ وحش ارم نگهداری می شود و قرار است تا چند روز آینده به باغ وحش ارم منتقل شود.

به گفته وی تا چند روز آینده با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جابه جایی ببر سفید از قرنطینه به باغ وحش ارم انجام می شود.ببر سفید 21 اردیبهشت ماه از آلمان وارد ایران شد و بعد از انجام مراحل ترخیص از گمرک تهران به باغ وحش پارک ارم منتقل شد.این نخستین ببر سفیدی است که وارد ایران شده است، این ببر سفید ماده و چهار سال سن دارد که بعد از یک ماه قرنطینه در باغ وحش ارم برای بازدید عموم به محل نگهداری دایمی خود منتقل می شود.
ببر سفید گونه جهش یافته مغلوب از ببر بنگال است که گاهی در طبیعت آسام، بنگال، بیهار به ویژه در شهر ' یوا' هند دیده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا