سه محصول دانش بنیان در اصفهان رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این محصولات شامل دستگاه لایه نشانی پوشش های فوق سخت به روش ' پی وی دی ' ( PVD)، دستگاه شبیه ساز پرواز چیتا و نانو پودر اکسید ایتریم است که در صنایع مختلف کاربرد دارد.
دستگاه لایه نشانی پوشش های فوق سخت به روش ' پی وی دی ' ( PVD) عمر محصولات صنعتی که از لایه پوششی پی وی دی استفاده می کنند را تا 30 درصد افزایش می دهد و با یک شرکت خارجی برای فروش این محصول مذاکره شده است.
دستگاه شبیه ساز چیتا نیز دارای اتاقکی با امکان دوران 360 درجه است که در صنعت بازی های رایانه ای و سرگرمی کاربرد دارد.
نانو پودر اکسید ایتریم نیز در ساخت لیزر، سرامیک های شفاف و صنایع رنگ، نسوزها و تولید آهن و فولاد کاربرد دارد.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان سازمانی مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.
این سازمان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور، تلاش می‌کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش ‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن ها و جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.
اعضای هیات موسس این شهرک در سال 1372 تعیین شدند و نخستین مرکز رشد فناوری آن سال 79 و نخستین پارک علم و فناوری سال 82 راه اندازی شد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح سه شنبه به منظور راه اندازی چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاه های اصفهان و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حضور در آیین چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان وارد این شهر شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا