منطقه ای جدید با100گونه جاندار در اعماق اقیانوس اطلس کشف شد

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا، منطقه Rariphotic (یا منطقه ای با نور نادر) در عمق 130 تا 300 متری اقیانوس گسترش می یابد و به پنج ناحیه دیگر متصل می شود که جوامع بیولوژیکی متفاوتی در آن زندگی می کنند و در حال رشد هستند.

این منطقه جدید، در جریان یک ماموریت تحقیقاتی در برمودا و با هدایت محققان تحقیقات دریایی از دانشگاه آکسفورد انگلیس کشف شد.
محققان در این مطالعه علاوه بر این منطقه جدید، موفق به کشف 100 گونه جدید از جانداران از جمله تانایدها (tanaids) – دسته ای از سخت پوستان – ده ها گونه جدید جلبک و مرجان سیمی سیاه (black wire) شدند که ارتفاع آن تا دو متر می رسد.
محققان در این تحقیق با غواصی و یا با استفاده از تجهیزات زیردریایی که می توانند تا اعماق شش هزار و 500 پا (دو هزار متری) پایین بروند، بیش از صدها ساعت را در اعماق دریا سپری کردند.
این گروه همچنین موفق به کشف یک جنگل بزرگ از جلبک بر فراز قله یک کوه در زیر آب شدند که 15 مایل از ساحل برمودا فاصله داشت. آنها در دامنه های این کوه در زیر دریا با باغ هایی از مرجان های سیمی پیچ خورده و جوامعی از توتیای دریایی، علف های هرز سبز، خرچنگ های خزنده زرد، ماهی های کوچک صورتی و زرد و دیگر جانوران متحرک روبرو شدند .
در سراسر جهان، بیش از 100 هزار کوه زیر دریا وجود دارد اما تا کنون از کمتر از 50 کوه نمونه برداری بیولوژیکی به عمل آمده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا