انقلابی که در دنیای فناوری به وجود آمد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل به همین مناسبت پیامی در توئیتر ارسال کرده و اعلام کرد عرضه این رایانه نحوه تعامل و نگرش مردم به رایانه ها را برای همیشه تغییر داد.

مهم ترین نکته در مورد رایانه آی مک این بود که این محصول هیچ شباهتی به رایانه های رومیزی ماقبل خودش نداشت و صرفا از یک جعبه بزرگ و یک نمایشگر نه چندان زیبا تشکیل نشده بود. کل سخت افزار این رایانه در قالب یک بسته شکیل در کنار نمایشگر جای گرفته بود که جنس آن از پلاستیک شفاف و دارای انحناهای زیبا بود.

علاوه بر این اپل برای اولین بار آی مک را در رنگ های متنوع مانند آبی، سبز، نارنجی، قرمز و بنفش عرضه کرد و درایو سی دی، بلندگو، جک های هدفون و غیره را هم در سخت افزار آی مک و در زیر نمایشگر گنجاند.

جذابیت آی مک باعث شد که بسیاری از مردم به استفاده از رایانه و به تبع آن اتصال به اینترنت عادت کنند. در واقع حرف آی در ابتدای آی مک مخفف اینترنت بود. آی مک به قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه شد و برای اولین بار دارای پرت یو اس بی بود. حذف فلاپی دیسک و فعالیت بی سروصدا بدون فن خنک کننده از جمله دیگر مزایای این رایانه بود.

از نظر سخت افزاری هم آی مک یک محصول قدرتمند در مقایسه با رقبای خود محسوب می شد. پردازنده PowerPC G۳ با سرعت ۲۳۳ مگاهرتز، نمایشگر ۱۵ اینچی با دقت ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل، ۴ گیگابایت هارددیسک، ۳۲ مگابایت رم قابل ارتقا به ۱۲۸ مگابایت و امکان اتصال صفحه کلید و موشواره به سیستم از طریق پرت یو اس بی از جمله ویژگی های خاص این محصول بود.

تنها شش هفته پس از عرضه آی مک بیش از ۲۷۸ هزار واحد از آن به فروش رفت و سود ۱۰۶ میلیون دلاری را در سه ماهه چهارم سال ۱۹۹۸ برای اپل به ارمغان آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا