خودروی هیبریدی پورشه معادلات بازار را برهم می‌زند

شرکت پورشه نیز مانند شرکت‌های دیگر اقدام به تغییر رویکرد خود کرده است و تصمیم بر این گرفته است که خودروهایی را تولید کند که می‌توانند ازنظر آلایندگی، کمترین آسیب را به جهان وارد سازند. از سوی دیگر این شرکت مدتی است که مدل کاملا الکتریکی خود یعنی میشن E را معرفی کرده است ولی این خودرو قرار است تا در سال 2019 میلادی به بازار عرضه شود و به همین دلیل نیز در حال حاضر مسئولان این شرکت برای رفع خلاء موجود در خودروهای سبز خود به سراغ عرضه یک شاهکار جدید رفته‌اند.

این محصول جدید، پورشه کاین E هیبریدی نام دارد که مهم‌ترین مدل کاین تولیدشده توسط این خودرو به‌حساب می‌آید. همان‌طور که نام این خودرو نشان می‌دهد، پورشه کاین E هیبریدی از یک موتور هیبریدی بهره می‌برد. این موتور می‌تواند با دو نوع سوخت فسیلی و الکتریکی به حرکت کردن ادامه بدهد و یک خودرو شاسی بند یا SUV بسیار سطح بالا و جذاب است.

این خودروی اسپرت قرار است تا نبود خودروهای کلاسیک دو در این شرکت را جبران کند. از سال 2002 که نخستین مدل شاسی‌بلند سری کاین معرفی شدند، این سری به یکی از محبوب‌ترین محصولات پورشه بدل گشتند و حال مدل پورشه کاین E هیبریدی که قرار است تا در ابتدای سال 2019 عرضه شود می‌تواند یک گام روبه‌جلو برای این سری باشد.

این خودرو دارای یک موتور 3 لیتری توربو شارژ شده است. این موتور 6 سیلندر می‌تواند از یک باتری 14.1 کیلووات ساعتی بهره ببرد که از مدل‌های پیشین به میزان 30 درصد نیرومندتر است. این خودرو می‌تواند مساقت 0 تا 100 کیلومتر را در مدت‌زمان 4.7 ثانیه طی کند که برای یک خودروی شاسی‌بلند، شتابی شگفت‌آور به‌حساب می‌آید.

البته باتری این وسیله نقلیه به نحوی است که می‌تواند تنها برای مسافت 44 کیلومتر، خودرو را به‌پیش ببرد و در بیشتر موارد باید بر روی سوخت فسیلی این وسیله نقلیه حساب باز کرد. البته با توجه به قدرت موتور بسیار بالا و 462 اسب بخاری پورشه کاین E هیبریدی، نباید این رقم را چندان بد دانست.

این خودرو قرار است تا در ابتدای سال 2019 میلادی باقیمت پایه 80 هزار دلار به بازار عرضه شود و به همین دلیل نیز افراد بیشتر قادر به خریداری کردن آن خواهند بود. شایان‌ذکر است که در وضعیت کاملا الکتریکی استفاده از این خودرو می‌توان تا سقف سرعت 133 کیلومتر در ساعت حرکت کرد و سرعت اصلی و نهایی پورشه کاین E هیبریدی‌ تنها با استفاده از سوخت فسیلی ممکن خواهد بود.

منبع: theverge

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا