کلیات لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان تصویب شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،حسن نوروزی در تشریح دستور کار نشست امروز،کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در این نشست لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی که از شورای نگهبان اعاده شده مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار شد متن ترجمه شده مورد تایید در هیات دولت که به مجلس ارسال شده به شورای نگهبان ارجاع داده شود تا اگر اشکالات فنی و محتوایی در آن وجود دارد اعلام کنند که در پی آن کمیسیون تصمیم‌گیری کند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بود که این ماده واحده از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ضرورت حمایت از محیط بانان و جنگلبانان و حتی ماموران امور اراضی و منابع طبیعی، دریاهای کشور تدوین شده است.
نوروزی افزود: در این نشست قرار شد محیط بانان و جنگلبانان حکم ضابطان خاص همچون ماموران نیروی انتظامی را پیدا کنند که اگر کشته شدند، شهید محسوب شوند یا اگر مطابق با قانون تیراندازی کردند، مجرم شناخته نشوند و موظف به پرداخت دیه نبوده یا محکوم به زندان یا قصاص نشوند و در نهایت نیز کلیات این لایحه به تصویب رسید.
این نماینده مردم در مجلس دهم یادآورشد: امروز کمیته‌ای نیز تشکیل شد که بنده ریاست آن را برعهده دارم تا بعد از گذشت یک ماه نتیجه بررسی‌ها و خلاصه مباحثی که در این رابطه در کمیته فوق مطرح می‌شود در قالب یک گزارش در کمیسیون ارائه شده و برای بررسی جزییات آن و ارائه این لایحه در صحن تصمیم‌گیری شود.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست تاکید کرد: در این نشست مسئولانی از سازمان‌های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی، دریاها، امور اراضی و جنگلبانی و منابع طبیعی و مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا