چگونه با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای جیمیل را ایمن‌تر کنیم؟

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،یکی از همین‌ کار‌ها که همه ما باید برای حفاظت از حساب‌های کاربریمان انجام دهیم، فعال کردن ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ایست.

با این کار، در اغلب اوقات به محض اینکه نام کاربری و رمز عبور خود را در صفحه لاگین حساب‌های کاربریتان وارد کنید، یک کد منحصر به فرد برایتان ارسال می‌شود که تا آن را در فیلد مشخص شده تایپ نکنید، مجوز ورود به حساب خود را پیدا نمی‌کنید. این روشی ساده اما کارآمدی است که با آن می‌شود جلوی بسیاری از خطرات احتمالی را گرفت و مانع دسترسی هکرها به اطلاعات حساب‌های حساسی چون جیمیل شد. به همین منظور در ادامه از نحوه فعال سازی این ویژگی روی جیمیل برایتان می‌گوییم.

چگونه احراز هویت دو مرحله‌ای جیمیل را فعال کنیم؟

برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

روی نام یا عکس خود در بالای نوار ناوبری جیمیل کلیک کنید.

در منو باز شده روی Account کلیک کنید و به صفحه مربوط به آن وارد شوید.

 

 

 

از میان دسته بندی‌ها به سراغ Sign-in & Security بروید.

 

 

 

حالا در زیر بخش Password & sign-in method، روی Two step verification کلیک کنید.

سپس در پنجره باز شده روی Get Started کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

 

با انجام این کار، گوگل از شما میخواهد تا یک بار دیگر اطلاعات حسابتان را وارد کنید.

اطلاعاتتان را وارد کنید تا به صفحه بعدی ارجاع داده شوید. در پنجره بعدی گوگل از شما می‌خواهد که از طریق موبایلتان هم برای ورود به حساب خود اقدام کنید. روی Try it now کلیک کنید تا یک نوتیفیکیشن برای موبایلتان ارسال شود. نوار نوتیفیکشنی که دریافت کردید را لمس کنید و با ورود به صفحه مربوط به آن، کلید Yes را بفشارید تا شرایط برای ورود به مرحله بعدی مهیا شود.

با این کار، نوبت به تایید شماره تلفن همراهتان می‌رسد. شماره موبایل خود را در فیلد مخصوص به آن درج کنید و از میان دو گزینه ارسال پیامک و برقراری تماس صوتی، یکی را برای دریافت کد تایید در نظر بگیرد. پس از آن روی Send کلیک کنید تا کد تایید برایتان ارسال شود.

حالا کد تایید دریافت شده را به ذهن بسپارید و آن را در فیلد مخصوص به آن تایپ و روی Next کلیک کنید.

 

با پیمودن این مسیر، مراحل کار به پایان می‌رسند و فقط کافیست در پنجره نهایی روی Turn on کلیک کنید تا احراز هویت دو مرحله‌ای روی حساب جیمیلتان فعال شود.

به همین راحتی. فقط کافیست حداکثر ۵ دقیقه وقت بگذارید تا امنیت حساب کاربری جیمیلتان که قطعا مهمترین حساب کاربری تحت اختیارتان است، تضمین شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا