آیفون 10 در سه ماهه نخست امسال فروش کمتری از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس داشت

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت،به دنبال انتشار گزارش مالی اپل برای سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸، مؤسسه Kantar گزارشی منتشر کرده است که آمار فروش گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه منتهی به ماه مارس مشخص می‌کند. در این سه ماهه، کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند سهم خود را با ۰.۱ درصد افزایش در ایالات متحده در مقایسه با بازه‌زمانی مشابه در سال گذشته به ۵۹.۱ درصد برسانند؛ در چین نیز سهم فروش گوشی‌های هوشمند اپل افزایش یافته است. آن‌طور که ادعا می‌شود، آیفون 10 (iPhone X) پرفروش‌ترین گوشی اپل در چین بوده است؛ به‌طوری‌که این مدل توانسته سهم فروش شرکت آمریکایی را در بازار چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۲۲.۱ درصد برساند. البته در مجموع، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس توانسته‌اند آیفون ۱۰ را از نظر میزان فروش پشت سر بگذارند؛ این موضوع با توجه به مجموع فروش دو مدل از آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل چندان غافل‌گیر کننده نیست.

مؤسسه Kantar پیش‌بینی می‌کند که علت آن به فروش اولیه آیفون ۱۰ مربوط است و همین موضوع باعث شده تا کاربران نسبت به انتخاب مدل ارزان‌قیمت‌تر یعنی آیفون 8 جلب شوند. در همین رابطه، اعلام شده است:

در ایالات متحده و پنج بازار مطرح اروپا، آیفون ۸ اپل توانسته است فروش نسبتاً بالاتری در مقایسه با آیفون ۱۰ داشته باشد؛ این موضوع نشان‌دهنده آن است که تفاوت قیمت بین دو مدل، تأثیر به سزایی روی انتخاب کاربران داشته است.

تیم کوک در هنگام اعلام گزارش مالی شرکت متبوع‌اش برای سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۸ اپل، به این موضوع اذعان داشت که آیفون ۱۰ به پرفروش‌ترین گوشی این شرکت در هر هفته در سه ماهه منتهی به ماه مارس تبدیل شده است؛ با این‌حال، مؤسسه Kantar مدعی است که با احتساب مجموع فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، پرچم‌دار ۱۰۰۰ دلاری اپل حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته رئیس اپل همچنان مدعی است که شایعات موجود پیرامون فروش ضعیف آیفون ۱۰ صحت ندارد و این محصول را گوشی مورد علاقه کاربران خطاب می‌کند.

مؤسسه Kantar در رابطه با دیگر شرکت‌ها اعلام کرده است که هوآوی و شیائومی، موفق‌ شده‌اند تا حضور گسترده‌تری در بازارهای جهانی داشته باشند؛ به‌طوری‌که هواوی توانسته است سهم چشمگیری را در پنج بازار بزرگ اروپا به‌دست آورد. در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۸، هواوی موفق به کسب سهم ۱۹ درصدی شده است؛ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سهم این شرکت چینی نزدیک به ۵ درصد افزایش یافته است.

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، سامسونگ، اپل و هواوی موفق شده‌اند تا در مجموع نزدیک به ۷۱ درصد از بازار موبایل سهم داشته باشند؛ شیائومی نیز با سهم ۴.۴ درصدی خود در رده‌ی چهارم قرار می‌گیرد. لازم به‌ذکر است که هواوی و زدتی‌ای در ایالات متحده با مشکل مواجه هستند؛ فشارهای وارد از سوی مقامات آمریکا، باعث شده است تا هر دو شرکت برای حضور گسترده در ایالات متحده با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا