چاپ سه‌بعدی و الگوریتم کامپیوتری در خدمت بهبود خودروها

امروز بهره‌وری خودروها به‌صورت کلی بر اساس نوع سوخت آن‌ها تعیین می‌شود. بسیاری از افراد معتقدند که خودروهای سوخت فسیلی بهره‌وری بیشتری را در کنار آلایندگی بیشتر ارائه می‌کنند ولی نکته مهم اینجاست که سوخت خودرو تنها یک مورد از چندین المان مهم در بهره‌وری آن است.

دانشمندان فعال در شرکت جنرال موتورز نیز با آگاهی از این موضوع به سراغ استفاده از فناوری‌های روز دینا رفته‌اند تا بهره‌وری را فارغ از نوع سوخت مورد نیاز برای تامین توان خودرو، بهبود داد. نتیجه این امر نیز استفاده از الگوریتم‌های کامپیوتری و چاپ سه‌بعدی برای بهبود قطعات خودرو بوده است.

در حقیقت این شرکت قصد دارد تا با شرکت آتودسک (یک شرکت نرم‌افزاری مشهور) به سراغ انجام این کار برود. این همکاری به‌این‌ترتیب است که نرم‌افزار آتودسک می‌تواند تعدادی از المان‌های طراحی و اهداف تعیین شده توسط کاربر را به همراه روش تولید به‌صورت ورودی دریافت کره و سپس با استفاده از محاسبات ابری و الگوریتم‌های هوشمند و یادگیری ماشینی، طراحی را برای شرکت سازنده، بهبود بدهد.

این امر به‌صورت آزمایشی انجام شده است و نتیجه به دست آمده نیز این بود که قطعات با وزن 40 درصد کمتر از قطعات اصلی تولید شدند. البته این کاهش وزن به معنای کاهش مقاومت نبود بلکه قدرت این قطعات به میزان 20 درصد بیش از قطعات قبلی بود. به‌این‌ترتیب نسل بعدی خودروهای این شرکت قرار است تا از این فناوری استفاده کنند. البته جنرال موتورز پیش‌ازاین نیز با استفاده از چاپ سه‌بعدی توانسته بود تا در سال 2016، وزن 14 مدل از محصولات خود را کاهش بدهد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا