پردازنده‌های Coffee Lake ساخت چین به زودی عرضه می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از شهر سخت افزار،تا پیش از این پردازنده‌های Coffee Lake دارای جعبه (نسخه خرده فروشی) ساخت مالزی یا ویتنام بودند اما از روز 28 ماه مِی 2018 (7 خرداد)، خریداران پردازنده‌های Core i7-8700K ،Core i7-8700 ،Core i5-8600K ،Core i5-8500 و Core i5-8400 آماده شده و تست شده در چنگدو چین نیز دریافت کنند. علی رغم آنچه که گفته شد، سایت واقع در چین صرفاً به آماده کردن، تست و بسته بندی این پردازنده‌ها می‌پردازد و هنوز قطعه سیلیکونی آنها در خطوط تولید اصلی اینتل تولید می‌شوند.

در برنامه یکپارچه اینتل تمامی خطوط تولید و تأسیسات موازی دقیقاً مشابه هم هستند، از این رو نباید پردازنده‌های تولیدی هیچ گونه تفاوتی داشته باشند.

پیش از این نیز اینتل از سایت چین برای نسخه بدون جعبه پردازنده‌های Coffee Lake خود استفاده کرده بود اما بالاخره نسخه دارای جعبه یا همان معمولی را نیز در برمی گیرد.

خطوط تولید اینتل کاملاً مشخص و محدود است و به آسانی امکان احداث خط تولید جدید وجود ندارد. آنچه که درباره آن صحبت می‌کنیم، یک خط اسمبل و آزمایش جدید است که برخی مراحل از فرآیند تولید و آزمایش آنجا انجام می‌شود. این خط جدید نیز از برنامه یکپارچه اینتل (موسوم به CE!)  پیروی می‌کند، از این رو نباید پردازنده‌های تولید شده در تأسیسات جدید هیچ گونه تفاوتی با نمونه‌های تولید شده در مالزی یا ویتنام داشته باشند.

اضافه شدن یک سایت تست آماده سازی جدید در شرایطی صورت می‌گیرد که سازندگان مادربرد مدل‌های ارزان‌تر را روانه بازار می‌کنند که می‌تواند تقاضا برای پردازنده‌های Coffee Lake را افزایش دهد. خوشبختانه اینتل بر مشکلات در تولید و عرضه پردازنده‌های Coffee Lake غلبه کرده است و هم اکنون قیمت اغلب مدل‌های آن از قیمت پیشنهادی این کمپانی پایین‌تر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا