ایران می تواند مرکز علمی در بخش علوم طبیعی برای کشورهای منطقه باشد

به گزارش ایرنا،دکتر فلاویا اشلگل روز دوشنبه در نشست با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ، روسای کمیته های ملی کمیسیون یونسکو، روسای کرسی های علوم طبیعی یونسکو در ایران و روسای مراکز نوع دوم یونسکو در ایران در سالن اجتماعات این کمیسیون در تهران افزود: ایران تجربیات خوبی در زمینه علمی ، تولیدات دارو ، سلول های بنیادی و حوزه های دیگر دارد که این تجربیات خوب باید به کشورهای منطقه و جهان منتقل شود.

وی تصریح کرد: از این همه فعالیت و توانمندی و علاقه مندی که برای کار علمی در ایران وجود دارد شگفت زده شده ام .

اشلگل همچنین اظهارکرد: در ملاقات با وزیر علوم و تحقیقات ایران مقرر شد تمام ارتباطات و بحث های علمی در ایران بیشتر شود و نیزهمکاری علمی بین ایران ، منطقه و جهان باید گشترش یابد.

دکتر محمدرضا سعید آبادی دبیرکل کمیسیون یونسکو درایران نیز در این زمینه گفت: معاون مدیرکل یونسکو در بخش علوم طبیعی کمتر از هفت ماه است که در این سمت مشغول به کار شده و این اولین سفر خارج از پاریس ایشان است و این نشان دهنده جایگاه علمی و توانمندی ایران است .

وی افزود: این حضور علاوه بر جایگاه علمی ایران،نشان دهنده فضای ایجاد شده توسط دولت تدبیر و امید در صحنه بین الملل است.

وی بیان کرد: معاون مدیرکل یونسکو درسفر به ایران با وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت محیط زیست،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دیدار و از مراکز فرهنگی و از مرکز منطقه ای یونسکو در حوزه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مرکز علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 کرسی دانشگاهی یونسکو در حوزه های مختلف در ایران برگزار می شود که از این تعداد شش کرسی مربوط به علوم طبیعی شامل بازیافت آب ، اقیانوس شناسی ، آموزش مهندسی است.

سعید آبادی ابراز امیدواری کرد با نگاه معاون مدیرکل سونسکو در بخش علوم طبیعی سطح جدیدی ازهمکاری با ایران شروع شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا