ذخیره انرژی باد و خورشید در باتری های آبی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،نمونه اولیه این باتری منگنز-هیدروژن فقط 7.5 سانتیمتر ارتفاع دارد و 20 میلی وات ساعت الکتریسیته تولید می کند. با وجود خروجی اندک این باتری محققان معتقدند این فناوری قابلیت بهره برداری صنعتی را دارد و می توان آن را به گونه ای توسعه داد که علاوه بر تولید خروجی مناسب امکان 10 هزار بار شارژ و طول عمری بیش از 10 سال را داشته باشد.
محققان برای تولید این باتری نوعی نمک خاص را درون آب حل کرده و از یک فرآیند شیمیایی برگشت پذیر استفاده کردند که امکان ذخیره سازی الکترون ها را در قالب گاز هیدروژن فراهم می کند. در این فرآیند شیمیایی از تبادل الکترون بین آب و سولفات منگنز استفاده می شود. سولفات منگنز یک نمک صنعتی ارزان قیمت است که در فرآیند تولید باتری های خشک، کودهای شیمیایی، کاغذ و سایر محصولات صنعتی کاربرد دارد.
به اعتقاد محققان نوآوری در استفاده از یک فرآیند شیمیایی جدید، مواد اولیه ارزان قیمت و سادگی تولید باتری منگنز- هیدروژنی، این باتری را به یک گزینه مناسب برای ذخیره سازی انرژی در شبکه برق تبدیل می کند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Energy منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا