نسخه پوستی پیام رسان فیس بوک از راه می رسد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،گروهی از محققان این شبکه اجتماعی در حال کار روی نوعی آستین پوشیدنی هستند که می تواند کلمات پیام ها را به لرزش های قابل حس توسط بازو تبدیل نمایند.

این قابلیت می تواند در شرایطی از جمله جلسات کاری، سینما، رانندگی، دوندگی یا در زمان حمل کیسه های خرید با دو دست و … که دسترسی به گوشی هوشمند ممکن نیست، مفید واقع شود.

آستین مورد بحث برای هر حرف لرزش هایی مشابه با کدهای مورس را به دست کاربر ارسال می کند. به این ترتیب کاربر می تواند پیام های دریافت شده را بدون اینکه نیاز به چک کردن گوشی هوشمند داشته باشد، با پوست خود درک کند.

بر اساس گفته های محققان، دلیلی که بازو برای این روش در نظر گرفته شده، به حساسیت این بخش از بدن مرتبط است. بازو بهتر از بسیاری از بخش های دیگر بدن به لمس حساسیت نشان می دهد. از سوی دیگر در مقایسه با سایر بخش های دست، کمتر [به طور مستقیم] در فعالیت های روزانه دخیل است.

محققان این پروژه همچنین اپلیکیشن ویژه ای را برای آموزش معنی هر لرزش توسعه داده اند. در آزمایش داوطلبان، مشخص شد که آنها می توانند در هر روز 20 کلمه ساده را تنها با 26 دقیقه تمرین یاد بگیرند.

از مدت ها پیش شنیده می شود که فیسبوک قصد دارد سخت افزارهای اختصاصی خود را بسازد تا به این ترتیب فاصله خود را با کمپانی هایی از جمله آمازون و گوگل که چنین راهی را در پیش گرفته اند، بیش از پیش کم کند.

بنا بر گمانه زنی ها شاید در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان فیسبوک، موسوم به «F8» که در اول ماه مه (11 اردیبهشت ماه) برگزار می شود، شاهد رونمایی از دستگاه پیام رسان ویژه این کمپانی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا