نخستین «کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» برگزار می‌شود

نخستین «کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» باهدف ایجاد ارتباط و تبادل آرا و نظرات متخصصان در زمینه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه سلول‌های بنیادی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.

در این کنگره محورهای گوناگونی ازجمله برنامه‌ریزی مجدد ژنوم، اپی‌ژنتیک، سلول‌های بنیادی و سرطان، تمایز سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی و ایمنولو‍ژی، ایجاد مدل‌های حیوانی برای بیماری‌ها، مهاجرت و خانه گزینی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت بر مبنای سلول‌های بنیادی مطرح و موردبررسی قرار خواهد گرفت.

پیوند سلول‌های بنیادی، مسیر سلول‌های بنیادی تا استفاده در کلینیک ، قوانین و سازوکار استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان، دارو و سلول‌های بنیادی، نوآوری‌ها در فناوری سلول‌های بنیادی واخلاق در سلول درمانی نیز از دیگر عناوین مطرحی در نخستین «کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»خواهد بود.

هم‌زمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی متعددی در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود که Real-time PCR ، فلوسایتومتری (FACS)، مقاله‌نویسی و مراحل داوری و پذیرش مقاله (در سطح دانشجویی)، آموزشی استخراج DNA و RNA، RT-PCR و الکتروفورز، آشنایی با روش‌های کشت سلول، بیوانفورماتیک، Endnote و NGS ازجمله عناوین برگزاری این کارگاه‌ها به‌شمار می‌رود.

این کنگره با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و همکاری سازمان جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی، پژوهشکده رویان و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.mashhadstemcell.com مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا