افتتاح اولین ایستگاه شارژ بی سیم اتوبوس در آمریکا

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت، شرکت‌های اتوبوس‌رانی بزرگ جهان با حمایت‌ برندهای خودروساز مانند هیوندای، دایملر، بی‌وای‌دی و پراترا در حال روی آوردن به اتوبوس‌ برقی هستند. به‌عنوان مثال سال گذشته بود که پراترا رکورد شعاع حرکتی ۱۸۰۰ کیلومتر را با اتوبوس برقی کاتالیست E2 ثبت کرد. در حال حاضر روش شارژ اتوبوس‌های برقی در کشورهای جهان متفاوت است؛ بسیاری از شرکت‌ها سیستم شارژ اتصال مستقیم از سقف یا جاده به اتوبوس را انتخاب کرده‌اندو برخی روش شارژ بی‌سیم یا وایرلس را دنبال می‌کنند.

Electric Bus / اتوبوس برقی

شرکت مومنتوم داینامیکس (Momentum Dynamics) که در حوزه‌ی توسعه و ساخت تجهیزات شارژ وایرلس خودروهای برقی فعالیت می‌کند، پروژه‌ی اولین ایستگاه شارژ بی‌سیم با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات را در آمریکای شمالی عملیاتی کرد. این ایستگاه شارژ بی‌سیم که در شهر ونتاچی ایالت واشنگتن واقع شده است اتوبوس‌های برقی ساخت شرک چینی بی‌وای‌دی (BYD) را در طول مسیر حرکت روزانه شارژ می‌کند.

Electric Bus / اتوبوس برقی

همانطور که می‌دانیم اتوبوس‌ها همیشه در سطح شهر در حال حرکت نیستند و گاهی اوقات به‌ دلیل تعویض راننده یا هماهنگی با برنامه‌ی زمانی شرکت اتوبوس‌رانی توقف دارند. مقامات شرکت مومنتوم داینامیکس با اشاره به توقف‌های کوتاه‌مدت اتوبوس‌ها بیان کردند که اگر اتوبوس برقی بی‌وای‌دی K9S در ایستگاه شرکت حمل‌ونقل لینک ترانزیت (مجهز به شارژ بی‌سیم) شهر ونتاچی ۵ دقیقه توقف داشته باشد، به‌ لطف شارژ بی‌سیم این شرکت، بیش از مقدار مورد نیاز برای رسیدن به مقصد بعدی شارژ می‌شود. تیم مهندسی مومنتوم داینامیکس در مورد تغییرات احتمالی اتوبوس برقی بی‌وای‌دی KS9 جهت هماهنگی با سیستم شارژ بی‌سیم این شرکت اطلاعاتی ارائه نداد؛ اما اشاره کرد که فقط با توقف اتوبوس در جایگاه تعیین‌شده‌ی ایستگاه، عملیات شارژ به‌طور خودکار انجام می‌شود.

Electric Bus / اتوبوس برقی

تاد دنیل، مدیر فناوری و تأسیسات شرکت اتوبوس‌سازی لینک ترانزیت، می‌گوید:

سادگی و عدم پیچیدگی شارژ بی‌سیم به ما اجازه می‌دهد اتوبوس‌ها بدون توقف بلند‌مدت برای شارژ کابلی، همواره در مسیر حرکت داشته باشند. قصد داریم این سیستم را برای مسیرهای طولانی‌تر بخش‌های روستایی گسترش دهیم و در آینده‌ای نزدیک به هدف نهایی، یعنی ناوگان کاملاً الکتریکی دست یابیم.

مدیران ارشد شرکت مومنتوم داینامیکس معتقد هستند که استفاده از اتوبوس‌های برقی در ناوگان شرکت‌های اتوبوس‌سازی در مقایسه با نوع دیزل یا هیبرید، سالانه میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی در مخارج خواهد داشت. بر اساس برنامه‌ی میان‌مدت مقامات این شرکت، پس از نصب ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم بیشتر در آمریکا، سال ۲۰۱۹ اروپا‌یی‌ها نیز از این سیستم سودمند بهره خواهند برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا