معرفی داروی جدید ایدز در کارگاه آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

دکتر سید مهدی طبایی در گفت وگو با  ایسنا، با بیان اینکه کارگاه فتوداینامیک تراپی با معرفی داروی جدید کلرین 6 و دستگاه لیزر دایود 665 نانومتری در مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: این دارو و دستگاه جدید با ویژگی پرتوتابی به ارگان‌های داخلی بدن نظیر ریه، سیستم گوارشی و مثانه در درمان توده‌های سرطانی و ترمیم زخم‌های پوستی کاربرد دارد.

وی افزود: آزمایش این روش درمانی جدید برای نخستین بار در کشور بر روی یک بیمار مبتلا به سرطان پوست و یک بیمار دارای زخم مزمن پای دیابتی در مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران انجام شد.

طبایی با اشاره به دیگر کاربردهای فتوداینامیک تراپی تصریح کرد: کمک به بهبود زخم‌های مزمن با کاهش بار عفونی و افزایش سرعت ترمیم زخم از کاربردهای دیگر فتوداینامیک تراپی است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: در این کارگاه آموزشی که با حضور پروفسور هاپ سازنده داروی کلرین 6 و جمعی از کارشناسان دارویی آلمان برگزار شد، حدود 20 تن از متخصصان رشته های مختلف پزشکی نظیر جراحی، اورولوژی، پوست و همچنین محققان و پژوهشگران علوم پایه مرتبط با لیزر و فارماکولوژی شرکت داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا