وجود ماده ضد سرماخوردگی در سیب ، چای سبز و کاکائو

مطالعات پژوهشگران  دانشگاه آوکلند University of Auckland نشان می دهد که مصرف ماده موسوم به flavonoids که در مواد غذائی مختلفی مانند چای سبز ، سیب ، بلو بری ، کاکائو و پیاز وجود دارد ، تاثیر بسیار مهمی در ایجاد مصونیت و کاهش خطر ابتلا به سرما خوردگی خواهد گذاشت .

در این مطالعات مشخص شد که افراد بالغ در صورت مصرف مواد غذائی حاوی flavonoids ، به میزان 33 درصد کمتر از سایر افراد که از این مواد استفاده نمی کنند ، دچار سرما خوردگی و سرفه می شوند .

در همین زمینه آندرئی براک هویس Andrea Braakhuis متخصص تغذیه و پژوهشگر این پروژه اعلام کرد : " آمارها نشان می دهد  افرادی که از این ماده غذائی در رژیم مصرفی روزانه خود استفاده می کنند ، به میزان بسیار کمتری روزهای کاری خود را به دلیل بیماری از دست می دهند . این مطالعات اثبات می کند که اگر شما به صورت عادی از سطح سلامت بالائی برخوردار هستید ، استفاده از ماده flavonoids که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد ، در رژیم غذائی شما  سبب افزایش مقاومت بدنی شده و از ابتلا به بیماری های مختلفی مصون خواهید بود .  "

مطالعات پزشکان نشان می دهد که افراد بالغ در طول سال ، دو یا سه بار به سرما خوردگی دچار شده و این آمار در کودکان تا پنج بار در طول سال مشاهده می شود . این بیماری معمولا با علائمی مانند گلو درد ، سرفه ، آب ریزش بینی و سردرد همراه است .

براک هویس در ادامه توضیحات خود اضافه کرد : " همه ما دوست داریم زمستان ها را به سلامت و بدون مبتلا شدن به سرما خوردگی  پشت سر بگذاریم . این بیماری دارای عوارض نامطلوبی بوده و در بسیاری از مواقع حتی آنتی بیوتیک ها نیز کمکی به فرد  بیمار نمی کند . بهترین گزینه برای حفظ سلامتی ، مصرف میزان کافی از ماده flavonoids در برنامه غذائی روزانه است . "

متخصصین تغذیه با انجام مطالعه روی ماده فوق دریافتند که این ماده با اهمیت دارای خواص متعددی است که از آن جمله می توان به خاصیت ضد ویروس بودن ،  ضد فساد بودن ، ویژگی آنتی اکسیدانی و کاهش خطر ابتلا به سرما خوردگی و سرفه ، اشاره کرد . این ماده در مجموع قادر به افزایش سطح ایمنی عمومی بدن انسان است .

آندرئی براک هویس در خاتمه تاکید کرد : " مصرف روزانه پنج وعده کوچک سبزیجات و دو میوه در طول روز که از انواع مختلفی تهیه شده باشند ، می تواند ماده flavonoids را به میزان کافی و مورد نیاز بدن تامین کرده و بهترین زمان مصرف این مواد در وعده شام است . بهتر است به گونه ای برنامه ریزی کنید که دست کم نیمی از بشقاب شام شما را سبزیجات تازه تشکیل دهد . در کنار این موضوع ، نوشیدن چای سبز و مصرف کاکائو را نیز فراموش نکنید . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا