هواپیمای کنترلی ارزیاب در کرمانشاه به پرواز درآمد

 عادل شفیعی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این هواپیما در مناطقی نظیر مناطق سیل زده که حضور نیروهای امدادی مشکل است می تواند بخوبی عمل کند و به کمک امدادگران جمعیت هلال احمر بیاید.وی با اشاره به اینکه هواپیمای رادیو کنترلی توسط مبتکر جوان، امدادگر و عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان کرملانشاه طراحی و ساخته شده است؛ گفت: از این پرنده می توان در مانورهای هوایی و همچنین یافتن مصدومان در مناطق کوهستانی و سخت گذر کمک گرفت.

شفیعی خاطرنشان کرد: این هواپیما قابلیت 40 دقیقه پرواز در ارتفاع 15 هزار پایی و با شعاع هفت کیلومتر را دارد و در آینده نزدیک به فناوری های به روز مجهز خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با تاکید بر اینکه این هواپیما اولین هواپیمای رادیو کنترلی در کشور است، طول آن را 110 سانتیمتر و بال آن را 150 سانتیمتر عنوان کرد.

وی افزود: این هواپیمای ارزیاب به دوربین های حرفه ای تجهیز و با لنز مخصوص، تصویربرداری هوایی با فرمت HD را انجام می دهد.

شفیعی با بیان اینکه دو دستگاه دوربین در این هواپیما قرار داده شده است؛ گفت: یک دستگاه دوربین تا شعاع پنج کیلومتری به صورت آنلاین منطقه را مورد ارزیابی قرار می دهد و دوربین دیگر برای پروازهای طولانی اقدام به ضبط مستندات می کند.وی اظهار کرد: این هواپیما در مدت پرواز 40 دقیقه ای خود به حدود 40 لیتر بنزین نیاز دارد.

جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با 165 هزار عضو و داوطلب فعال و داشتن 10 پایگاه امداد و نجات جاده ای و یک بالگرد، به عنوان پایلوت منطقه غرب به استان های همجوار نیز خدمات می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا