مهلت پرداخت بدهی های معوقه اپراتورهای ارتباطی تمدید شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۷۳ خود، به پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تمدید مهلت پرداخت بدهی های معوقه شرکت های دارنده پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی ثابت (Servco) و نیز تقسیط آن موافقت کرد.

در این مصوبه آمده است:

۱- رگولاتوری می تواند با استناد به ماده ۳ آیین نامه «دادن مهلت و نحوه تقسیط بدهی اشخاص به وزارتخانه ها و موسسات دولتی و تعیین نرخ بهره و خسارت تاخیر تادیه» مصوب مجلس شورای ملی مورخ ۲۹/۸/۱۳۵۱ و اصلاحیه آن مربوط به ۱۱/۵/۱۳۸۴، نسبت به تقسیط مانده بدهی های شرکت های FCP و Servco اعم از حق امتیاز و یا حق السهم مربوط به سال اول و یا دوم قراردادی منتهی به سال ۱۳۹۶، حداکثر به مدت دوازده ماه اقدام کند.

براین اساس باید تاریخ سررسید اولین قسط مربوط به بدهی های مربوطه حداکثر  اول مهرماه امسال و تاریخ تسویه حساب مابقی مانده بدهی ها پایان سال ۱۳۹۷ تعیین شود.

۲- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد تا نسبت به مطالعه، بررسی و ارائه راهکارهای توانمندسازی حوزه ارتباطات ثابت از جمله اتخاذ سیاست های تشویقی برای ادغام و اکتساب پروانه ها و یا تدوین مقررات برای امکان جذب سرمایه بیشتر به این حوزه از دیگر حوزه ها و بخش ها اقدام کند.

۳- آخرین مهلت تعیین تکلیف شبکه بی سیم و دیگر اجزای شبکه ای در اختیار شرکت های سروکو (Servco) تا زمان اقدام رگولاتوری، حداکثر پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۷ تعیین شده است و  برابر مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، امکان هرگونه توسعه شبکه از سوی شرکت های سروکو ممنوع بوده و این مجوز تنها در اختیار دارندگان پروانه شبکه (FCP) است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا