بزرگ‌ترین وب‌سایت استخدام مهاجمان اینترنتی تعطیل شد

حملات سایبری یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروزی ما به‌حساب می‌آیند. این حملات و به‌خصوص حملات منع دسترسی در طول چند سال اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده‌اند. حملات منع دسترسی در حقیقت نوعی از جرائم سایبری هستند که در آن فرد مهاجم با دسترسی به اطلاعات سیستم یک قربانی، آن‌ها را رمزنگاری کرده و برای ارائه کلید باز کردن این رمز، از آن‌ها باج‌خواهی می‌کند.

حال پلیس اروپا اعلام کرد که یکی از بزرگ‌ترین مراکز انجام این جرائم را شناسایی کرده است. در حقیقت این مرکز، یک وب‌سایت کاریابی برای مهاجمان سایبری بوده است. این وب‌سایت که Webstresser.org نام دارد، مکانی برای جذب مهاجمان سایبری بوده است و جالب است بدانید که تا به امروز فعالیت بسیار گسترده‌ای داشته است.

بر اساس اعلام رسمی پلیس اروپا یا یورو پل، این وب‌سایت مسئولیت انجام 4 میلیون مورد حملات منع دسترسی را داشته است و این امر عمق فاجعه را نشان می‌دهد. در این وب‌سایت امکان استخدام مهاجمان سایبری با هزینه اندک و حتی 18 دلار در ماه وجود داشت.

همچنین این وب‌سایت دارای تعداد 136 هزار عضو فعال بوده است که پلیس اینترپل به دنبال یافتن آن‌ها نیز هست. از سوی دیگر این مرکز تنها خانه موردنظر برای یاددادن چنین ترفندهایی نیست و در مراکزی مانند یوتیوب نیز تا به امروز هزاران ویدیو مربوط به این موضوع شناسایی و حذف‌شده‌اند.

شایان‌ذکر است که پروژه تعطیلی Webstresser.org با شناسایی اولیه این وب‌سایت و تحقیقاتی از سوی پلیس‌های انگلیس و هلند رقم خورده و سرانجام به علت بعد بزرگ ماجرا به یورو پل سپرده شد. جالب است که این شناسایی بسیار دیر انجام شده است زیرا این وب‌سایت حتی صفحه فیس‌بوک هم داشته و برای خدمات خود تبلیغ می‌کرده است.

 

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تصور این که این وبسایت نمونه مشابه ندارد اشتباه بزرگ و ترسناکی است که باید برای رسیدگی جدی به آنها هم اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا