پیر شدید: گوشی هوشمند بخرید

حتما برای شما و اطرافیانتان پیش آمده است که بیرون از خانه و در پیدا کردن مسیر خود دچار سردرگمی شوید. حتی ممکن است گاهی بنا به دلایلی این سردرگمی خفیف را در مسیرهای روزمره خود تجربه کنید. اما این اتفاق برای سالمندان بیشتر از حالت عادی رخ می‌دهد و گاهی ممکن است جدای از تاثیرات روحی ناشی از احساس پیری، آسیب‌های جسمی جبران‌ناپذیری را هم در پی داشته باشد.

به تازگی مهندسان پزشکی یک سرویس جدید مکان‌یاب را توسط گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند که به افراد مسن و آنها که از اختلال شناختی مثلا آلزایمر رنج می‌برند کمک می‌کند که هرگز مقصد و موقعیت خود را گم نکنند. هنگامی که فرد دچار سردرگمی در یافتن موقعیت خود می‌شود، این سرویس با نزدیکان فرد تماس برقرار می‌کند تا آنها را از موقعیت و در صورت لزوم کمک رسانی به وی مطلع کند.

سرویس مکان‌یاب از فناوری جدید شبکه‌های ارتباطی هوشمند به نام زیرسیستم چندرسانه‌ای IP (IMS)، که توسط اپراتورهای تلفن همراه طراحی شده است استفاده می‌کند. شبکه‌های IMS خدمات عمومی ارائه می‌کند که می‌تواند توسط هر اپلیکیشن ساده‌ای روی گوشی‌های هوشمند نصب شده و امکان ارسال اطلاعات پویا از هر کاربر به کاربران دیگر را فراهم کند. این سرویس همچنین می‌تواند اطلاعات و مشخصات ثبت شده هر کاربر را در خود ذخیره کند.

به این ترتیب گوشی‌های هوشمند و حسگرهای مجتمع موجود در آنها منبع داده‌های کاربر به حساب می‌آیند و اطلاعات مکانی به دست آمده از این منابع بخش اساسی داده‌های کاربر برای استفاده در اپلیکیشن‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی را تشکیل می‌دهند. فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) روزبه‌روز در حال تبدیل شدن به ابزار ضروری برای حمایت از افراد مسن است و سرویس مکان‌یاب اجازه خواهد داد که افراد مسن با استقلال و اعتماد به نفس بیشتر و استرس و اضطراب کمتر زندگی کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا